Psycho stavy po alkoholu
Lu
Dobrý den, je mi 25 let a nechápu své stavy po tvrdém alkoholu. V pití nejsem žádný začátečník, i tak mi začalo stačit hrozně málo a jsem z ničeho nic doslova pod obraz, je to jak cvaknutí čudlíku a absolutně nepředvídatelné. Jenže s tím cvaknutím se přepne i něco ve mně, jakobych měla druhou osobnost. Chovám se jako neřízená střela, až agresivně, mám psycho stavy, přátelé jsou vyjevení, že mě takovou neznají a nejhorší je, že si to nikdy nepamatuju a mám několikahodinové okno. Nejen, že okolí polívám pivem, hazím věci po lidech a padám, ale zároveň mi totálně hrabe, přitahují mě hřbitovy, temné lesy a mám halucinace, že mě volají duchové a podobně. Zkrátka jsem úplně mimo a to třeba po třech panácích. Dnes mi došlo, že je něco špatně. Probudila jsem se s podlitinami, naraženou rukou a nikdo se mnou nemluvil. Zjistila jsem, že mám 5ti hodinové okno a všichni říkali, že jsem se v noci zbláznila. Chci tedy zkusit nepít tvrdej, já vím, zdá se to jako jednoduché řešení. Jen by mě zajímalo, co a proč se mi to děje? Proč se nemůžu bavit jako ostatní a chovám se jak blázen. Moc prosím o vysvětlení či radu, říkám si, že to něco musí znamenat, to přece není normální. Kdyby mi ten alkohol alespoň tolik nechutnal, začínám mít strach, že mám problém. Moc děkuji za reakci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že na to jdete dobře. I když se to zdá jako jednoduché řešení, nebude to možná vůbec lehké nepít tvrdý alkohol. Bude to ale asi dost účinné. Zkuste opravdu omezit to, co Vám tyto stavy dělá.
Proč se to takhle najednou stalo je dost těžké určit. Opravdu se na počátku nepřihodilo nic zvláštního? Neužívala jste např. nějaké halucinogeny? Neměla jste nějaké psychiacké potíže? To co se děje je pro Vás jednoznačně zpráva, že Vaše tělo, nebo lépe řečeno Váš mozek, nezvládá dobře silnější koncentraci alkoholu, a že byste se toho tedy měla vyvarovat. Mozek je ale tak složitý, že důvod Vám nikdo neřekne. Rozhodně to berte vážně, možná se důvod objeví později.