Alkohol
Karlos
Dobrý den,
Už přes rok se snažím svepomocne abstinovat od alkoholu a pervitinu.Pul roku se mi to relativně daří. Pil jsem denně několik let lahev tvrdého denně. Před 20 dny jsem mel relaps a od ty doby mám divný pocity a nálady, tlak v hlavě občas mi buší srdce.Nevím co to je jestli deprese nebo úzkost, ale drží se mě to už 14 dní. Myslíte ze to je jenom typicky post alkostav nebo bych měl vyhledat odborníka?

Odpověděl: Amrit Sen
Karlosi, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Chápu Vaší náročnou situaci, ale věřte, všechno lze řešit se zdarem, čím dříve, tím lépe.
Odbornou podporu a pomoc využijte, zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo podobné služby a domluvte si co nejčasnější termín schůzky.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Při osobním, naprosto nezávazném pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste se dal do kupy, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat, případně Vám poskytnou kontakty na další specialisty, bude li třeba.
Váš člověk je nejlépe psychiatr - adiktolog, ale také kterýkoli pracovník služeb pro uživatele návykových látek.
Na nic nečekejte a jednejte, kujte železo, dokud je žhavé. Jinak by se mohlo stát, že se "propadnete" do stavů a situací, jejichž řešení bude časem čím dál náročnější a dlouhodobější.
Asi tušíte, že vše nevyřeší jeden pohovor, každopádně se Vám citelně uleví. Dát se do kupy, bude vyžadovat poctivé úsilí a otevřenou mysl, půjde o běh na delší trať. Bude rozumné, domluvit si průběžnější konzultace, abyste věděl, jak reagovat v situacích, které přinese čas.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na šikovné, bezplatné odborníky, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat, podle oblasti a typu zařízení, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, držte se,
Amrit Sen.