Prenos nemoci pres vodu v petláhvi
David S
Dobrý den, jaká je pravděpodobnost přenosu infekce při použití vody ze stejné láhve po infekčním uživateli, který si natáhl vodu z láhve již použitou jehlou? Jde o lit a půl láhev.... Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Davide, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je dobře, že sice poněkud opožděně, ale přece, máte zájem o své zdraví.
Záležet může na mnoha okolnostech, jestli jste vodu následně pil, nebo jestli jste ji použil rovněž k injekční aplikaci.
Pokud jste se "jenom", napil, je riziko infekce menší, ale vyloučit ji zdaleka nelze. Pokud jste použil vodu z kontaminované láhve k injekční aplikaci, je riziko samozřejmě daleko vyšší.
Ať už tak, či tak, měl byste se nechat bezplatně otestovat. Máte možnost buď kápnout božskou Vašemu lékaři, a ten Vám vypíše žádanku o laboratorní vyšetření, nebo zajít do nejbližšího kontaktního centra, kde Vás bezplatně otestují na HIV, syfilis, HCV (žloutenku C), někde i na HBV (žloutenku B). Výsledek budete znát cca do 20 minut. Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zajděte nejlépe do zařízení Remedis, kde Vás bezplatně laboratorně otestují, v tomu určených provozních hodinách, bez předchozího objednání.
Další věc je, že zmíněné nemoci mají inkubační dobu 2 až 3 měsíce, dříve testy okolnost, že jste se nakazil, testy neodhalí. Zároveň si vtlučte do hlavy, že byste se měl podobným eskapádám navždy vyhnout, dbát na zásady Harm Reduction - snižování rizik. Dočtete se v připojených odkazech. S tím souvisí i to, že v tuto chvíli i nadále, byste měl dbát nejen o své zdraví, ale i zdraví dalších lidí, které byste mohl případně nakazit. I o tom v odkazech.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby a zařízení v dosahu, kde Vás zdarma otestují, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte a zajděte do některého z doporučenýných zařízení:
Remedis, s.r.o.
Vladimírova 10,
140 00 Praha 4
Telefon: +420 226 216 200
Mobil: +420 601 560 541
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Odkazy na informace, které si pečlivě pročtěte:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Doporučení a zásady, pokud bude nějaké příště, striktně dodržujte.
Stačí takto? Kdybyste měl ještě nějaké otázky, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Přeji hodně štěstí, ať jste zdráv, držím palce.
Buďte na sebe i ostatní, opatrný.
Amrit Sen.