Nemůžu se sjet
beznadejna
Zdravím. Ani nevím, jak mám začít, asi tak, že bych tě chtěla poprosit o radu, názor nebo asi nějaký logický vysvětlení?
Můj \'\'problém\'\' vlastně jednoduše spočívá v tom, že mi nejde se sjet, nebo když už tak ne pořádně a kvalitně. Jen tak stručně popíšu moje malý zkušenosti, abyste trochu měli z čeho vycházet. Od patnácti jsem skoro 2 roky hulila trávu, ne nějak moc,třeba okolo 2-3 gramů za tejden. Když mi bylo skoro šestnáct tak jsem poprvý zkusila piko, přes žárovku, od kluka kterej bral už asi 5 let. Popisoval mi úplně klasický stavy, který se měly dostavit, ale ani jedna věc která se měla stát se nestala, naopak jsem se cejtila dost utlumeně a unaveně. Takhle jsem s ním piko zkusila ještě asi třikrát, přičemž jsme si dali pokaždý dávku za 300 zhruba napůl. On byl pokaždý dost sjetej a já nic, tak jsem to přestala zkoušet a nějak jsem nad tím nepřemejšlela. Uplynuly dva roky a já jsem si dala poprvý kouli, respektive tři čtvrtě jedný koule (růžový jahody). Asi hodinu a půl nic a pak mi to konečně najelo, ale vůbec to neodpovídalo stavům, jaký popisovali ostatní. Byla jsem jen hodně milá a měla jsem lidi víc ráda a jezdila mi čelist. Ale ten stav se mi celkem líbil tak jsem se rozhodla že pozítří si to dám znova, dala jsem si půlku a potom v pití trošku mka a v ten den to neudělalo vůbec nic, hlavně jsem už věděla, že mám očekávat to jezdění čelisti a že podle toho bezpečně poznám že jsem sjetá, takže jsem z toho byla dost nervní že se nic neděje a začala jsem žvejkat naschvál, abych si ten pocit aspoň trošku navnadila, ale bohužel nic a za ten večer se nic nestalo. Za týden jsem šla do klubu v Praze, kde jsem si koupila půlku koule, která vůbec nevím co byla, a ta neudělala vůbec nic, jelikož jsem ale předtím vypila třičtvrtě lahve vodky, tak to mohlo být možná tím.Potom jsem si dala kouli znova za tejden, fialovou fcb, s tím že kamarádi říkali že jsou hodně silný a ať si dám jen půl. Najela mi cca po půl hodině a ten nájezd byl o dost silnější než u jahody, motání hlavy, trochu nevolnost a silný horko.Potom to bylo už dobrý, měla jsem skvělou náladu a tancovala jsem, ale bylo to maximálně 2 hodiny. Pak jsem okamžitě ze vteřiny na vteřinu poznala, že teď už sjetá nejsem a bylo mi hrozně, najednou mě to tam už vůbec nebavilo a měla jsem špatnou náladu a byla jsem hodně unavená. Jestli mi po týhle kouli jezdila pusa nevim, protože jsem si vzala žvejkačku ještě předtím, ale myslím si že spíš ne. Z těhle tří zkušeností jsem teda usoudila že jahody prostě byly shit a že fcb jsem si vzala málo. Získala jsem od lidí i nějaký tipy jak ten stav posílit, např. pít na to alkohol, dát si práska, každou půl hodinu si dávat ještě půlku koule. Potom za dva tejdny jsem se chystala na jednodenní festival, kterej jsem si chtěla maximálně užít, takže jsem si koupila 5 koulí, zlatý bitcoiny a ještě mě kamarád, kterej bere pořád všechno nejrůznější a je zvyklej varoval ať začnu na půlce, že jsou dost silný. Začala jsem teda na půlce a nájezd jsem cejtila skoro okamžitě, do deseti minut, jen takovej slaboučkej že jsem měla vůbec problém rozeznat jestli to je fakt nájezd, ale cítila jsem že mám větší náladu a jsem taková povolnější. Za chvilku jsem si dala další půlku, pivo, pár tahů z brka a během hodiny jsem po půlkách snědla ještě další dvě. Žvejku jsem si zase dala automaticky takže co čelist nevím, ale přišlo mi že se do toho žvejkání spíš nutim. Co ale kamarád říkal tak jsem prej úplně protáčela oči, že mi nebyly vidět panenky. Nějak extra jsem tancovat nechtěla jen jsem si chtěla strašně moc s kýmkoliv povídat. Tenhle stav mi vydržel 2 hodiny maximálně a potom zase to samý, úplně bez nálady, docela vyčerpaná a bylo mi i blbě od žaludku. Po týhle blbý zkušenosti jsem se teda snažila to zase svést na to, že to nebyly kvalitní koule, ale přitom kámoš kterej bere kde co pravidelně každej víkend si dal jednu a byl v píči celou noc. Dva tejdny pozdějš jsem se rozhodla že zkusím zas piko ale že tentokrát ho šňupnu, aby to zabralo víc než to kouření. Koupila jsem si za 200 a chtěla jsem si dát jen malinko, myslela jsem že i malá dávka na začátek zabere, ale během hodiny jsem nakonec vyfoukala celej pytlík. Cejtila jsem takový slabší nájezdy, maličko jsem se třásla a bylo mi víc teplo a nechtěla jsem sedět, místo abych povídala jsem spíš chtěla aby ostatní povídali a já je poslouchala.Tohle ale vydrželo jen tak hodinu a půl a pak už jsem se začínala cejtit docela unaveně a znuděně. Pusa vůbec nejezdila. Vzpomněla jsem si, že kámoš říkal že když si pak dá kafe tak jako by to znova najelo, takže jsem si uvařila silný kafe bez mlíka. Vůbec ho nepiju, stačí mi jeden lok a už je mi na omdlení, no ale vypila jsem to celý a nic, tak jsem si řekla že jdu spát. Nešlo mi usnout a asi po dvaceti minutách mi začalo dost silně bušit srdce a bylo mi strašně špatně. Teď už jsem tu energii měla, ale stejně jsem nemohla vůbec nic dělat, protože mě přepadla úplně šílená úzkost kterou jsem hodně dlouho nebo snad ani nikdy neměla, nevím jak to popsat ale prostě všechno mi připadalo na hovno, nemohla jsem vymyslet nic co by mě rozveselilo, nemohla jsem nic, neměla jsem ani sílu na to se pohnout. Asi za hodinu a půl to bušení srdce přestalo, ale depka byla pořád. Usnula jsem na dvě hodiny a potom celej následující den nebyla unavená, ale na hovno mi bylo pořád, už teda mnohem líp ale skoro celej den jsem probrečela. Takže teda proč to ani teď nezafungovalo jsem si odůvodnila tím, že ten kámoš kterej to sháněl říkal že to je model z Teplic a že je to trochu jinak vařený a že je to prostě víc v klidu. Ačkoli on si koupil to samý za 800 a jel tři dny v kuse, a to bere piko 4 roky. Takže o dva dny později, což bylo včera, jsem si řekla že už musím sehnat něco pořádnýho, něco co prostě funguje tak jak má a jak každej popisuje. Jela jsem pro to s tím samým kámošem a ještě jedním, ten druhej bere už 7 let. Tohle opravdu hodně vychvalovali, že je to síla. Koupili jsme si za 500 a rozdělili to na 4 stejný čáry, s tím že jednu čáru kámoš někomu ještě dlužil. Všichni jsme si to najednou šňupli a jelikož to bylo hodně mokrý tak to stejkání bylo vážně nepříjemný, strašně moc mě pálilo v krku ještě snad půl hodiny.Já ani nevím jestli jsem cejtila nájezd, asi trochu jo, byla jsem jen taková zrychlenější a hlavně nervóznější. Potom se mi chtělo i trochu víc hejbat, ale nic extra a tohle všechno mi vydrželo maximálně půl hodiny. Pak jsem si zkoušela dát několik prásků, 2 silný kafe, ale nic tomu už nepomohlo a začínala jsem zas být celkem unavená.Oni dva úplně sjetý, pusa jim jezdila, pořád hrozně povídali, hejbali se, prostě všechno. Tohle mě dost naštvalo že ani tohle nějak nefungovalo takže jsme ještě v ten večer s kámoškou sehnaly další za 300. Když jsme pak klukům popisovaly ty týpky od kterejch to bylo, tak řekli že je znaj a že ty maj fakt hodně dobrý, snad i lepší než to předtím. Tu dávku za 300 jsme teda rozdělili na 4 stejný čáry a všichni jsme si šňupli. Ostatní byli furt sjetý, jenom já prostě absolutně nic. Ani další silný kafe už nepomohlo. No a to je vlastně celej příběh, veškerý moje zkušenosti s drogama, nedokážu prostě pochopit proč na všechny to působí tak jak má a já se prostě nedokážu sjet.Ocenila bych i nějaký rady, pokud máte.Myslíte že mám prostě příště koupit aspoň za 500 a vyfoukat to celý najednou, aby to aspoň nějak fungovalo? Prostě mě strašně štve že všichni prožívaj ty skvělý chvíle a zážitky, já za to utratím peníze a nemám možnost se cítit jako oni. Nebo je snad možný že někdo může mít už přirozeně nějakou toleranci na drogy a prostě to nebude fungovat nikdy, i kdybych se snažila sebevíc? Ale to bych snad nemohla nic cítit ani po tý první kouli, ne? Je mi čerstvých 18 a mám okolo 55 kilo, nevím jestli to s tím nějak souvisí ale připisuju to jen tak kvůli přehledu.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás slečno Beznadějná,
čtu, jak o zfetovaných kamarádech píšete, že: "... prožívají ty skvělý chvíle a zážitky..." a vrtím nevěřícně hlavou. Už jste slyšela, že drogy nebývají ta úplně nejlepší volba? Jako terapeut v komunitě pro závislé o tom něco vím. Jste dospělá..., odpovědná sama za sebe.
Uvažovat takto přes internet bez klinických vyšetření o neúčinku drog má čistě hypotetickou hodnotu. V první řadě by bylo třeba zkoumat váš zdravotní stav a prozkoumat čistotu a příměsi užitých drog. To nelze, tak se můžu jen akademicky domnívat a zobecňovat...
Účinek většiny drog není úplně předevídatelný a ne vždy a na všechny působí droga stejně. Stejný podíl na účinku, jako droga samotná, má i prostředí, ve kterém je užita a vaše nastavení, chcete li očekávání od ní. Tedy například můžete čekat příliš, takové očekávání se nenaplní a vy máte pocit, že droga nefunguje.
Nebo třeba - váš subjektivní pocit o neúčinku drogy může být velice zkreslený. Protože ve skutečnosti nevíte, co prožívají ostatní, pouze slyšíte, co o tom říkají a můžete si pod tím, co od nich slyšíte, představit něco svého, co se s jejich prožitkem prostě neshoduje a míjí - tedy ve výsledku každý mluvíte o něčem jiném.
Neřekl bych, že důvod bude ve vyšší toleranci. Zde tuším především riziko předávkování.
Možná jde o signál vašeho těla a hlavy, že drogy prostě brát nemáte... Co si o tom myslíte?
Jakub Chudomel