...Marihuana...
BP
Zdravím Vás.
Chcel by som sa opýtať. Fajčím MARIHUANU už cez 3 roky. Som občasný fajčiar 1 x max 2 x za týždeň, ( pol gramu aj niekedy na mesiac ) poprípade ani mesiac to nevidím. Necítim ku tomu nejakú závislosť ani nič. Ale späť k otázke : V poslednej dobe som si povšimol že niekedy sa dlho neviem sústrediť na jednu vec, mám zmeny nálady, častejšie zabúdam... Môže MARIHUANA uškodiť aj keď fajčím veľmi v malom množstve ? Myslím že či môže poškodzovať mozog ?
Bolo by lepšie stým úplne skoncovať a už vôbec nehuliť alebo jedno \"bongo\" raz začas neuškodí ?
Ďakujem za Váš čas a odpoveď, veľmi si toho vážim. :-) :-)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, BP,
děkuji za dotaz.
Většina výzkumů hovoří o marihuaně v tom smyslu, že po vysazení se řada kognitivních funkcí plně obnoví a vrací k normálu. Nicméně výzkumy často probíhají za různých podmínek a v celé věci vždy hraje roli řada individuálních proměnných. Pokud byste měl chuť, není nic jednoduššího, než sám na sobě vyzkoušet, jestli se budete cítit jinak/lépe po dvou měsících abstinence. Jednak by to pro vás byla příležitost zaměřit se na kognitivní funkce, pozornost, paměť, případně i náladovost, zároveň byste si ověřil svou ne/závislost na marihuaně. Co vy na to?
Otázkou je, co jiného by mohlo být příčinou změn, které popisujete? Napadá vás i jiné vysvětlení?
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.