Odpověď pro Marketu Kordovou
Martina
Antabus užívá cca od poloviny srpna 2017. Zároveň si dá cca pivo denně. Dále pije nealkoholické pivo. Pak má třeba 2 dny pauzu od piva a pak si po pauze opět dá alkoholické pivo. Nealkoholické pije denně. Když jsem se ohradila, že na tyto léky nemůže pít žádný alkohol, tvrdil mi, že mu jeho lékařka občasné pivo povolila. Na sezení, které má cca 1x za měsíc, nechce, abych byla přítomna. Pokud s mou přítomností nesouhlasí, neudělám s tím nic. Martina

Odpověděl: Markéta Kordová
Martino, opět Vás zdravím.
Jak jsem již zmiňovala, konzumace Antabusu a alkoholu je naprosto nevhodná a především nebezpečná.
K protialkoholové reakci na Antabus, může dojít nejen po konzumaci alkoholu v průběhu léčby (nebo během 14 dnů po ukončení této léčby), ale i pod vlivem alkoholu z jiných zdrojů. Protialkoholová reakce Antabusu může být vyvolána i některými potravinami a tekutými formami léčiv s vyšším obsahem alkoholu. Používání kosmetických přípravků, parfémů a sprejů, které obsahují větší množství alkoholu, může u citlivějších osob rovněž vyvolat protialkoholickou reakci. Opatrnost je také nezbytná u piva a vína s nízkým obsahem alkoholu nebo „nealkoholických" či „bezalkoholových" druhů piva a vína - ve větším množství mohou také vyvolat nepříjemnou reakci. Průběh reakce je nepředvídatelný a reakce může být i velmi silná. Reakce se projevuje bolestmi hlavy, rudnutím obličeje, zrychleným tepem, zrychleným dýcháním, nevolností, zvracením, bledostí, poklesem krevního tlaku a závratěmi. V těžkých případech může dojít ke ztrátě vědomí a ke křečím. Pokud se objeví některý z výše uvedených příznaků, je třeba okamžitě vyhledat lékařskou pomoc. K reakci na požití alkoholu může při léčbě Antabusem dojít v několika minutách po konzumaci a může trvat až několik hodin.
Pokud manžel nechce plně abstinovat, neměl by Antabus užívat.
Stačí to takto?
Mějte se hezky, MK