Konec s hulením
Holub
Dobrý den,
Je mi 25 let a jsem ze Svitav.. cca před deseti lety jsem si dal svého prvního jointa..
za těch necelých deset let jsem měl možná tak dva měsíce pauzu.. ovšem nikdy jsem to nevydržel dýl jak týden.
Teď po sklizni jsem hulil s přítelkyni snad nonstop až jsem z toho začal být agresivní, náladový, slovně jsem urážel všechny kolem sebe.. zkrátka když jsem začínal, bylo to super, teď už to je spis na obtíž.. i když trávu miluju a vím ze ona je nevinná, tak jsem se před čtyřmi dny rozhodl přestat.. první den mi k tomu pomohla vodka (hodně vodky) druhý den už jen pár piv.. a třetí den jsem musel celou noc dělat řidiče, takže alkohol nepřipadal v úvahu.. koncem mé řidičské “služby” jsem byl tak napjatý, ze jsem poslal do pr.. i ty nejbližší.. prostě neovladatelná vzteklina a to za volantem...
Čtvrtý den po probuzení jsem stále cítil nasranost... šel jsem na ryby kde jsem si pěkně popřemýšlel co budu dělat dál.. až zas přijde den D kdy neodmítnu hulení.. mám pocit Ze teď to vydrzim víc jak měsíc, to je můj plán, ale obávám se ze budu agresivní a budu ubližovat svému okolí.. nikdy jsem neměl tvrdý drogy, jen hulení které jsem si sám vypěstoval..
Nicméně Jdem se rozhodl to opravdu vydržet a poučit se z předchozích pokusů..
Čili jsem vzal telefon a napsal všem kterým jsem ublížil zprávu ze se omlouvám a ze teď budu delší dobu nedostupný.. mám v plánu se zavřít doma kde budu přečkávat než se něco změní..
ještě bych rád dodal ze jsem už od mala spis samotář a cholerik
Teď poslouchám tvrdou hudbu, agresivní hudbu značky ZNK.. chci zkusit měsíc fungovat aspoň trochu normálně a pozorovat co bylo dřív a co je teď.. základ je si uvědomovat proč jsem přestal.. je nechutný se večer vrátit domu lehce opilý a jako tresnicku na dortu zvolit na balkoně jointa, pak jít úplně zmatlanej domu a ráno se probudit sice ne zhulenej, ale úplně hloupej.. to tomu mozku musí dávat zabrat..
každopádně se chci zeptat, když po měsíci zjistím ze jsem stále agresivní na své okolí a nic se nezměnilo, mám navštívit lékaře?
Nejsem bitkař a nesnáším násilí, ale poslat do pr všechny u kterých se mi něco nelíbí je špatný.. v těhlech situacích sem si vždy dal Brko a bylo mě u pr.. co kdo kde.. byl Jsem v klidu, na chvilku v klidu, čas od času na někoho vyjedu jen když na mě mluví více lidi najednou.. nebo když Jdem střízlivý a všichni kolem jsou pod vlivem čehokoliv, tak se neznám.. dělám ze sebe debila a to musím změnit!
Prosím o váš názor, o vaše rady, popřípadě doporučení doktora který by mi v případě nevydrzení abstinence mohl pomoci.
Předem ďekuji a když hulit tak opravdu jen s mírou jednou dvakrát za rok... ne jednou třikrát v práci a jednou dvakrát po práci :D jooooo bylo to super, ale už Potrebuju žít. :)!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že jste rozhodnutý alespoň měsíc nehulit a pozorovat, co se s vámi bude dít. Chcete zkusit, co to s vámi udělá. Uvědomujete si, jaká rizika hulení přináší, ale na druhou stranu máte strach z vlastních negativních emocí a agrese. Zároveň jste zmínil, že jste byl cholerik vždycky.
Není nic překvapivého na tom, že když jste vysadil hulení, jste náladový, nervózní a nejspíš i nerudný na svoje okolí a blízké. Bývá to velmi časté a není to nic neobvyklého. Otázkou je, jaká je ta"ještě přijatelná" intenzita a kde už si dát pozor a vyhledat odbornou pomoc.
Obecně bych vám doporučila abstinovat delší dobu než jeden měsíc, ono se do těla THC vylučuje ještě poměrně dlouho po vysazení, což souvisí s jeho ukládáním v tucích. Většinou doporučujeme minimálně dva měsíce na to, aby člověk opravdu získal nějaký nadhled, odstup a mohl trochu "normálně" zažít i běžný život bez hulení. Velkým problémem může být v této době větší konzulace jiných drog, nejčastěji alkoholu - na to si také dejte pozor. Určitě neuškodí, když budete pít bylinné čaje na zklidnění (meduňka nebo co vám v lékárně doporučí) a vyhnete se tomu, co vás nabuzuje a případně rovnou provokuje a spouští chutě nebo agresi (asi bych se proto na vašem místě vyhýbala situacím, o kterých víte, že pro vás bude těžké bez hulení ustát a to alespoň několik týdnů, abyste mohl nabrat sílu a ustát první období).
Vzhledem k tomu, jak jste svou dosavadní abstinenci popsal, mám pocit, že sám máte trochu pocit, že už jste svým chováním překročil nějakou svou míru. I proto bych se asi na odborníky obrátila. Však pokud budete chtít nějakou dobu bez hulení vydržet, asi bude potřeba přijít na něco jiného, čím se zklidnit. Často k tomu lidem slouží medikace, ale musím říct, že jsem příznivce i dalších variant (často o něco náročnějších a pracnějších) jako je psychoterapie a poradenství. Co vy na to? Máte s něčím takovým zkušenost a dává vám to smysl? Pokud ano, napište, jaká města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty.
Pěkný den přeje,
Gabriela Minařík.