Marihuana
Barbucha
Dobrý den,
mám dotaz. Přišla za mnou jedna paní, která mě žádá o radu, že neví co má dělat (přeje si aby syn přestal marihuanu užívat): Její 18 letý syn bere antidepresiva a do toho téměř denně začal kouřit marihuanu, jeho psychiatrička na to neřekla nic. Syn má další 3 sourozence, kteří jsou \"slušní\" a trávu nehulí a ani s jinými drogami nemají zkušenosti. Syn nebyl mezi vrstevníky moc oblíbený, ale jak začal kouřit, tak se zvýšila jeho prestiž a všichni se s ním baví. Na otázku, kde na marihuanu bere peníze nebo kde ji shání mi paní odpověděla, že mu to nosí spolužáci, kteří jí pěstují doma. Mě napadá, že pokud syn nemá vlastní motivaci přestat, tak matka mu to určitě neporučí, myslím si, že v tomto případě je důležitá aspoň terciární prevence (jak kouřit trávu co nejzdravěji) a mluvit se synem a postupem času ho poslat např. do adiktologické ambulance). Dále si myslím, že velký problém je ta kombinace s antidepresivy. Ještě mi sdělila, že syna z domu nevyhodí, protože by byl na ulici jako bezdomovec (to sice chápu, ale zároveň si myslím, že tím, že je doma mu právě ona pomáhá tu \"závislost\" budovat a podporuje ji) . Máte prosím nějaké nápady ? P5edem díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Těžko objektivně posoudit situaci dle mála informací přes net, osobního kontaktu a bez náhledu na celkovou situaci. Jsou to velmi individuální záležitosti, je třeba probrat vše více a podrobněji, hlouběji. Těžko tedy teď napsat pár zaručených vět co budou fungovat.
Neuvádíte, kde Vaše známá se synem žije. Pokud je jim v blízkosti Praha, bylo by rozumné, aby se matka obrátila na naše specializované zařízení, které je určeno především rodičům. Může si zde doplnit informace o celé této problematice, poradit se jak se synem vhodně komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, co dělat, když nebudou dodržována, načerpat podporu atd...
Veškeré služby poskytujeme bezplatně a je možno i anonymně.
Zde kontakt:
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: 9,00 - 19,00
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
Zdali žijí někde jinde, tak napište prosím znovu a uveďte lokalitu, pokusíme se je nasměrovat vhodně jinam. Nebo ať se ozve přímo Vaše kamarádka.
Nežli se kamarádka na první konzultaci objedná, může prozatím prostudovat základní info pro rodiče zde na našem webu: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mějte se hezky, MK