toxicka psychoza
zaba
Dobrý den,
již psala cca před půl rokem.Mám dospělou dceru která užívá pervitin.Na jare jsem jí vystěhovali z domu.Navštívila jsem i vaši poradnu v Praze za což moc děkuji.
Můj dotaz,dcera nyní bydlí u nového přítele,má o ní strach,nikdo neví jestli občas užívá pervitin,ale má občas ataky,hada se sama s přeludem,křičí,běhá po ulici,.Je mimo realitu.Jsou to následky užití,abstak,nebo rozvinuta psychoza?O léčení nechce ani slyšet.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nejpravděpodobněji jsou to projevy toxické psychózy. Ta může přetrvávat až půl rok po posledním užití. Pokud dcera abstinuje, měly by se ale potíže zmírňovat. Pokud stále užívá, pak psychózu "přiživuje" a těžko se jí zbaví.
I když dcera léčení nechce, můžeme zkusit najít nějakou pomoc alespoň pro Vás, abyste situaci lépe zvládla. Neuvažovala jste znovu o návštěvě naší poradny? I když asi nenajdeme žádnéé zázračné řešení, mohlo by Vám to pomoci alespoň k částečné úlevě.
Brzy také budeme otevírat skupinu pro rodiče a příbuzné závislých, kde byste měla možnost vše sdílet s lidmi v podobné situaci.
S pozdravem,
Jana Žáková