Neustálá chuť
martin
Dobrý den,
nedávno jsem Vám psal dotaz ohledne cravingu - neustále na drogu myslím a mám chuť si dát. Nyní se to trochu zmírnilo, řekl bych že to postupem času ubývá a doba bažení se zkracuje. Nyní jsem ve fázi kdy se mi daří třeba po půl hodině totálního bažen se dostat do klidu a za hodinu už na drogu ani nemyslím. Ostatně pokud bych Vás i tak mohm poprosit o nějaké kontakty - bydlim mezi Brnem a Břeclaví, byl bych rád za jakýkoliv kontakt, který by mi pomohl můj problém s cravingem vyřešit úplně. Děkuji, hezký den.

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás.
Jsem rád, že píšete, a že se potíže zmírňují, nicméně, nezlobte se, mám pocit, že si často, aniž si to uvědomujete, "chutě", "rozjíždíte" sám, nebo do nich naskakujete. Chápu, že s nimi neumíte pracovat, protože při šikovném zpracování chutí, většinou jejich "špička", netrvá déle, než minutu, minutu a půl.
Další věc je, že ke zvládnutí závislosti, zdaleka nestačí, nasadit ohlávku cravingu a osvojení potřebných technik.
Ty sice momentálně vnímáte, jako zásadní, možná jediný problém, ale počítejte s tím, že z různých stran, poté, co "zvládnete" chutě, přijdou další zkoušky. Závislost je velmi silný soupeř, zdatný podvodník, lhář a manipulátor. Potřebujete tedy víc, než jen naučit se pracovat s chutěmi. Mám na mysli intenzivnější, pravidelný kontakt s odbornou podporou a pomocí, konzultace, poradenství a terapii, případně kontakt se svépomocným společenstvím společně se uzdravujících závislých, jako jsou NA - Anonymní narkomani, kde se po generace velmi úspěšně daří uzdravovat a učit se, díky inspiraci z příběhů dalších členů, žít spokojený život.
V Brně pokrývá síť velmi kvalitních služeb, organizace Podané ruce:
Poradenské centrum
Vídeňská 3
639 00 Brno
Mobil: +420 773 770 885
E-mail: poradenskecentrum@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/
AT ordinace
Hapalova 22
621 00 Brno
Tel.: +420 541 226 070
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
Kontaktní centrum
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919  (objednání na individuální konzultace)
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-videnska-brno/
V Břeclavi úspěšně funguje kontaktní centrum a terénní program organizace Charita:
Kontaktní centrum s terénním programem oblastní Charita Břeclav
Stromořadní 596/8
690 02 Břeclav
Telefony:
+420 519 322 842 - Kontaktní centrum Břeclav
+420 775 950 094 - Bc. Hana Hajduchová (vedoucí programu)
+420 602 567 757 - Barbora Janyová, DiS.
+420 731 428 358 - Martina Hanáčková
+420 777 650 056 - Mgr. Štěpán Žáček (metodický vedoucí programu)
E-mail: kacko.breclav@charita.cz
Web: http://www.charitabreclav.cz/kacko/
http://www.charitabreclav.cz/kacko/kc.html
http://breclav.charita.cz/
Je na čase jednat, něco užitečného pro sebe udělat. Máte můj velký respekt, smekám, že se držíte. Setrvávat dál ve Vašem trápení, by bylo zbytečné a vysilující, s velmi nejistým výsledkem. Kontaktů využijte i v případě, že by se Vám abstinenci nedařilo udržet.
Nezůstávejte v trápení sám, uleví se Vám, získáte podporu, pomoc a užitečné informace, vše bezplatně, možno i anonymně.
Přikládám užitečné odkazy, které Vám mohou být nápomocny k sebepoznání, zvládání cravingu a závislosti:
Jak přestat brát (drogy):
http://www.szu.cz/tema/podpora-zdravi/jak-prestat-brat-drogy
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
Praktická pomůcka pro ty, kdo překonávají návykový problém:
http://www.alkohol-alkoholismus.info/lecba/lekari/nespor-prim-mudr-karel-nespor-csc/zustat-strizlivy-prim-mudr-karel-nespor-csc/823-prakticka-pomucka-pro-ty-kdo-prekonavaji-navykovy-problem-prim-mudr-karel-nespor-csc.html
Přemáhání bažení, zlepšujeme sebeovládání:
http://www.zdravi4u.cz/nemoci-potize/zavislosti/7024-premahani-bazeni-zlepsujeme-sebeovladani-informace-tem-kdo-prekonavaji
Bažení (craving) - Společný rys mnoha závislostí a způsoby zvládání:
www.drnespor.eu/cr12.doc
Bažení (craving): klíčový znak návykových nemocí a způsoby, jak ho zvládat:
http://www.eseznam.cz/index.php/rubriky/ruzne-clanky/3656-bazeni-craving-klicovy-znak-navykovych-nemoci-a-zpusoby-jak-ho-zvladat
Rozhodně neváhejte navštívit mítink NA - Anonymních narkomanů v Brně, budete příjemně překvapen.
NA - Anonymní narkomani Brno
Vídeňská 225/3 (stejná budova, kde sídlí Podané ruce ~ K-centrum)
Brno
Kontakty:
Laďa: +420 731 172 953
Petr: +420 775 981 868
Mítinky:
Sobota 17:00 - 18:30
Web: http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
Více zde: http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Přeji Vám vše dobré, budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí.
Hodně štěstí, držím palce,
Amrit Sen.