piko+xanax
zavislak
dobry den, 15rokov uzivam rekreacne pervitin (2x mesacne) snupanim, zdravotnym problemom a lahsim toxickym psychozam som sa nevyhol. je naozaj velmi minimalna pravdepodobnost zmeny z mojej strany. prosim o radu. posledny rok-dva zazivam po 2-3hodinach od uzitia nieco ako panicky atak- busi mi srdce, dychavicnost, strach, trva to niekolko hodin, aj ked nic nerobim iba lezim. je mozne to utisit neurolom alebo xanaxom? alebo je to uz smrtelna kombinacia? nasledky na pecen a ostatne su mi jasne. dakujem velmi pekne za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Vámi uvedené potíže řešit dalším zneužíváním benzodiazepinů je opravdu nevhodná. Léky tohoto typu mají silný závislostní potenciál a závislost na nich je opravdu jedna z nejtěžších (fyzická závislost ústící v epileptické záchvaty atd.). Jejich vysazovaní je pak velmi komplikované, více zde: http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsal, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání intoxikace,  ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy prožívají konzumenti tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by zcela na místě se dalším konzumacím vyhnout (a to včetně THC i alkoholu). S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Samozřejmě by bylo nejvhodnější obrátit se na specializovaného lékaře, psychiatra/adiktologa a vše co kolem konzumací prožíváte probrat v osobním kontaktu.
Tak se držte!
S pozdravem, MK