Doplneni k dotazu pod kodem 410642
Pavel
Zdravim a dekuji za predchozi info.
Chtel bych si jeste doplnit par informaci.
Jelikoz jsem normalne zamestnany, zajimalo by me, jaky by tedy mel byt muj postup s ohledem na zamestnavatele? Uplne si nedovedu predstavit, ze bych mel jit za mistrem nebo na personalni s tim, ze sem smazka a ze potrebuju neplacene volno na dobu lecby.. Jednak by na mě asi koukali jak blazni a pochybuji, ze by me pak jeste chteli zpet, nehlede na to, ze bych mohl zavarit v praci klukum, co si obcas zahuli.
S tim tak nejak souvisi i dalsi dotaz, v predchozi odpovedi od Vas uvadite, ze je pro me lepsi terap.komunita,ktera je spoluhrazena, ve vetsine pripadu z hmotky, jak by to bylo v mem pripade? Nikdo mi preci nic neda a ja toho casu v odmastovne nebudi mit zadny prijem. A nechci se motat do dluhu.
A jak je to v techto pripadech s vyzivovaci povinosti? Nemuzu preci kluka a pritelkyni nechat bez podpory..
Pak bych se jeste chtel zeptat, jak dlouho se ceka na nastup do komunity a na jak dlouho by to v mem pripade (viz prvni dotaz na Vas) bylo? Je mi jasne, ze je to dost individualni, ale jen pro predstavu.
A jestli by jste mi mohli dat strucny nastrel toho, jak to vse probyha.
Jsem z Liberecka.
Dekuju Vam! Vyzkousel jsem uz dost moznosti, jak vyskocit, izolace od \"pratel,\" prace mimo cz atd.... Pomohlo, ale driv ci pozdeji.... Vsak to znate... Dekuji moc, s pozdravem Pavel

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Pavle,
jste li zaměstnaný, po dobu léčby máte neschopenku a pobíráte nemocenskou. Z té lze hradit příspěvek na léčbu v komunitě. V Němčické komunitě v Heřmani od SANANIMU to je 100,- Kč denně za bydlení + 35,- Kč příspěvek na jídlo. Ostatní komunity jsou tuším dražší. Sám tam moc peněz nepotřebujete, zbytek může jít rodině. Hmotku má ten, kdo nechodil do práce.
Zda komunitu či jinou formu ještě zvažte, respektive proberte s odborníky. Komunita je + - na rok, proto je u těch, kteří ji dokončí, častěji dlouhodobě úspěšná. A o délce se, u nás v Němčicích, nesmlouvá...!? Léčebna může být daleko kratší, ale... Je důležité, než se rozhodnete, kterou formu léčby zvolit, vše důkladně zvážit. Stavte se o tom pohovořit např v Kontaktním centru. V Liberci, jak asi víte, je zde: Rumunská 115/5, 460 05 Liberec. Telefon: +420 482 317 373. Kcentrum vám pomůže s komunikací s komunitami - místo, cena, nástup, podmínky, atd. Může se to v detailech lišit.
Na nástup se čeká někdy až v řádu měsíců v závislosti na aktuálním stavu obsazenosti té které komunity. O tom je třeba s komunitami hovořit. Pokud vím, všude ale mají podmínku přímého nástupu z detoxu.
Jak jsem psal, pořadník nástupů do komunity Němčice v Heřmani má na starosti pražské K-centrum, kde musíte dohonit Evu Nezdarovou (tel: 607082095). Ta vám také nabídne "...stručný nástřel toho, jak to vše probíhá".
Pojďte do toho...!
Určitě napište, kdybyste se chtěl ještě doptat.
Jakub Chudomel