Vliv drog v těhotenství
Anon
Chtěl bych se zeptat co všechno udělá pervitin s dítětem pokud ho matka užívala předtím než ho počala a jestli mohou být pozdější následky v dospělosti

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Anone,
díky za dotaz. Nevím, z jakého důvodu se ptáte, ani neznám příliš mnoho podrobností, proto i moje odpověď bude velmi obecná.
To, že matka před početím užívala pervitin, nebude mít na dítě nejspíš žádný vliv. Minimálně výzkumy zatím nic konkrétního neprokázaly. Jediné, co by na dítě vliv mít mohlo, jsou stavy, které má matka po vysazení pervitinu, např. v podobě stresu spojeného s chutěmi na drogu, životním stylem.
Otázkou zůstává, jakou roli hraje genetická zátěž. Tedy predispozice dítěte k závislosti. Dodnes není tato otázka jednoznačně zodpovězená.
A možná ze všeho nejdůležitější je, jak se bude matka chovat v době těhotenství, po porodu a dál v životě - zjednodušeně řečeno - jak dítě vychová, v čem bude dítě vyrůstat, jak se se svou závislostí vypořádá matka ve své budoucnosti, jak bude s tématem nakládat.
Stačí vám to takhle?
Případně napište víc. Můžete k tomu využít i skrytou poznámku, díky které bude dotaz dostupný pouze vám a pracovníkům poradny.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.