Pervitin
XxxxxX
Dobrý den. Beru pervitin cca 1 rok. Zezacatku tak 1 do mesice poslední měsíc nebo 2 beru častěji. Někdy každý 4 den někdy zase 1 týdne. Pouze snupaním. Ted mi často Teče krev z nosu zaclo to včera tekla mi z jedné strany a potom i z druhé. Dneska opět. Taky mám rymu nemůžu chvilama dýchat nosem protoze mam ucpaný nos. Taky me poboliva hlava. Myslíte že mužů Mít něco s nosní přepážkou? Dekuju za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nosní přepážka je chrupavčitý orgán, který dělí dutinu nosní na dvě části (nosní dírky). I laickým pohmatem lze zjistit, v jakém stavu se Vaše nosní přepážka právě nachází. V přední části se jedná čistě o chrupavku, pokud by byla poškozena, je pravděpodobné, že bude v těch asi místech volnější.
Nadměrná, ale i průběžná konzumace drog (kokain/pervitin) způsobuje odumírání tkáně a tím postupné  poškozování. Uvádí se, že po cca 2 letech souvislého šňupání může dojít k její perforaci (protržení). Je to ale, individuální, a závisí to na dalších faktorech (druh užívané látky, její složení, kvalita, frekvence/množství konzumované látky).
Během praxe jsem viděla mnoho zdevastovaných nosních přepážek, není to nic příjemného. Z nosu se uvolňují krvavé chuchvalce (zřejmě odumřelé tkáně a krve). Dalším příznakem je ucpaný nos (jako při rýmě), samovolné krvácení, bolesti hlavy a další nepříjemné pocity. Pokud dojde k perforaci, většinou je pak nezbytný operativní zákrok, což není zrovna levná záležitost.
Zdravotní potíže se nedají zodpovědně zhodnotit přes internet. Nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit vhodnou léčbu, aniž by Vás nevyšetřil lékař. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
S pozdravem, MK