Toxická psychoza
Kacenka
Dobrý den,
minulý týden jsem psala dotaz na toxickou psychózu pod kodem 608129.
Dotaz byl zodpovězen paní Veronikou Pavlíkovou. Chtěla jsem odepsat na její odpověď, ale bohužel jsem nenašla způsob jak.. Tak píši nový dotaz.
Před týdnem a třemi dny jsem si vyvolala stav, o kterém jsem se domnívala, že je toxická psycoza. Měla jsem psychické obtíže... úzkost, strach a celkově mi psychicky nebylo dobře. Řekla bych, že psychické obtíže již skoro vymizely, ale stále u mě přetrvává svalové napětí v obličeji, kolem očí, úst, jazyka. Celkově nervy v obličeji mám ztuhlé a zatnuté. Je to velice nepříjemné. Víčka mi stále tikají a pohybují se, když zavřu oči. Mám v obličeji takový strnulý výraz.
Měla bych navštívit nějakého lékaře, či ještě počkat, že tyto příznaky samy vymizejí.
Děkuji, s pozdravem Katka

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
já bych ještě počkala. Sama píšete, že se cítíte lépe. Domnívám se, že dané příznaky jsou u Vás způsobené úzkostí a ne psychozou. Úzkost se může někdy projevovat právě tělesnými potížemi jako je zvýšené svalové napětí, různé nepříjemné tělesné potíže a podobně. Jak jsem Vám psala, asi jste si užitím daných drog spustila úzkostnou poruchu, která byla do ty doby skrytá. Opravdu počkejte, dejte tomu ještě čas, snažte se zbytečně nestresovat, dodržujte režim dne, dostatečně odpočívejte a neberte žádné drogy. Pokud by nepříjemné příznaky přetrvávali ještě dva týdny, pak bych doporučila se objednat k ambulantnému psychiatrovi, který by provedl psychiatrické vyšetření a na jeho základě by Vám doporučil buď farmakologickou nebo psychologickou léčbu. Můžete taky zkusit relaxační metody, ty Vás naučí psycholog, k psychologovi se můžete objednat ihned. Zkušený klinický psycholog taky umí udělat diagnostiku a rozhodnout, jestli potřebujete psychiatra nebo úzkosti zvládnete s psychologem.
S pozdravem,
VP