Alkohol v krvi
Justýna
Dobrý den, mohu se prosím zeptat, zda u krevních testů na imunologické vyšetření lze zjistit přítomnost alkoholu v testované krvi? Jde o to, že jsem večer před odběrem vypila tři skleničky 2 dcl vína - pití skončilo ve 22.00 a odběr krve proběhl v 8.00 ráno. Je možné, že krev obsahovala zbytkový alkohol a lékař to dle výsledků pozná? Děkuji za odpověď. Justýna

Odpověděl: Amrit Sen
Justýno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Při běžných testech, to znamená ani při imunologickém vyšetření, se testy na návykové látky, tedy ani na alkohol, nedělají.
Návykové látky se v organizmu detekují pouze speciálně tomu určenými testy, se zaměřením a požadavkem k jejich detekci, ze specifických důvodů, pouze se souhlasem testovaného.
Například při vstupních prohlídkách v některých odvětvích, při podezření ze spáchání protiprávního jednání, při vyšetřování trestných činů, při některých občansko právních soudních sporech, při silničních kontrolách, nebo při dobrovolných kontrolách pacientů, či klientů, v souvislosti s léčbou závislosti na návykových látkách, a podobně.
I zde však platí, že jsou testy prováděny, pokud je nenařídil soud, pouze se souhlasem testovaného, který může po odmítnutí testu, nést následky, vyplývající z takového odmítnutí.
Další okolností je, že má li být testování relevantní a 100% spolehlivé, je třeba provést laboratní test, spektrální analýzu na chromatografu, která je drahá. Cena takového testu se pohybuje řádově v tisících korun.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.