Přítel je závislý na marihuane
Evča
Dobrý den,
chci se zeptat,co by jste mi doporucili při teto situaci:
Než jsem poznala pritele, tak byl závislý na pervitinu, marihuaně a cigaretech. Když jsme spolu začali, tak jsem ani nevěděla o jeho minulosti, ale snažil se kvůli me přestat s cigaretama a marihuanou, pervitin už nebral. Rok a pul byl úplný zlaticko, všechno pro me udělal, odtahnul me od me rodiny, co mi ublizovala, stal při me při policii, soudech, všechno jsem zvladala s nim bezvadne, po celou tu dobu jenom kouřil cigarety.
Ale pak přišla ta divná část našeho vztahu, do dnes nechapu, co se vlastně stalo, hodně jsme se hádali(ale to bylo vždycky, ale vždy jsme to v klidu vyřešili), ale pak po me chtěl jednou hodit skleničku, tím to začalo, ze mel problémy s ovládáním, chtěl ode me odejit, ale nakonec začal opět s marihuanou, řekl ze je to jediná šance, aby to zvládl.Chtěl změnit nás vztah, přitom byl před tím tak skvelej,bývali jsme jenom spolu, pak začal chodit ven atd. Jednou me už tak vytocil, ze jsem od něj na týden odešla. Když jsem se vrátila, byl ještě horší. Tyden, co jsem byla pryč, tak byl na pervitinu. Začal byt na me zlej, nedával ani nedává do ted psychickou podporu, ubližuje mi hodně psychicky, nadává mi, ponižuje me atd. Ale když se nehadame tak je skvelej.
Ted k tématu marihuany, co dělat, když on vidí marihuanu jako léčivou bylinu,díky které dokáže zvládat život. Říká, ze jediný, kdy se citi opravdu stastne a bez problémů je když užívá marihuanu. Říká, ze nemá důvod s tím přestat, ze jinak by život nezvladl. Když ho neco štve, ma špatnou náladu, tak mu chci pomoci,ale prý je to ještě horší a jediný, co ho zklidní je právě marihuana. Když je třeba jeden den bez marihuany, tak se chová nemožne, nejde s nim vydržet, ani si neuvědomuje, ze se ke mne chová zle.Vyhýbá se problémů, většinou musím všechno řešit já. Ted bydlime u jeho rodičů,kde ma aspoň menší možnosti se k tomu dostat. S kamaradama čas moc netravi, jsme porad spolu, takže vim, kde, kdy kouří marihuanu. Můžete mi poradit, co mám v teto situaci delat, jak se mám chovat? Už vážně nevím, co dělat, když ho chytnou jeho stavy, hned se na me rozčílí pro každou blbost a já už nemám sílu se ani hádat, vždycky akorát \"hodiny\" brecim a tím ho ještě víc nastvu...

Odpověděl: Markéta Kordová
Evčo, dobrý den.
Za prvé se můžete mrknout na našem webu na informace pro blízké osoby konzumentů drog: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html.
Doporučila bych Vám návštěvu nějaké odborného zařízení pracující s uživateli (poskytují i poradenské služby rodinám, partnerům a blízkým). V osobním kontaktu byste měla větší prostor probrat vše co je aktuálně třeba, můžete se poradit jak s přítelem vhodně komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, co dělat, když nebudou dodržována, zkonzultovat další vhodný postup a dozvědět se jakých chyb se vyvarovat, načerpat podporu...
Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na naši Poradnu pro rodiče a partnery, kontakt níže. Zdali jste odjinud, tak napište prosím znovu a uveďte, v jaké lokalitě žijete.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: pracovní dny 9,00-19,00
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby se ještě ozvěte.
S pozdravem, MK