Pervitin a caste nutkani mocit
Lucka
Dobry den, uzivam nosem pravidelne kazdy den pervitin po dobu cca rok a pul, zhruba pred rokem se mi stalo, ze jsem si dala caru a pote jsem mela neustalou potrebu mocit, s prestavkami mi to zustalo do ted a potrebovala bych poradit, zda na to neni nejaka rada? Pitny rezim dodrzuji, stravu take, moceni nepali, neni zabarvene, ale je to nepretrzity pocit plneho mocaku treba i cely den. Ledviny to podle me nebudou, protoze moc je cira a bolesti nemam, navic kdyz se rano vzbudim pred tim, nez si dam caru tak to nutkani nemam a nebo podstatne mensi, cimz chci rict, ze spoustecem je az ta cara. Neuvazovala jsem zatim prestat a uvitam nejakou radu i pri uzivani bez nutnosti abstinence. Brusinky mi take nepomohli, myslim ze o zanet se nejedna. Treba mi date dobry tip, ktery mi pomuze. Moc dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Lucko, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Jestli si matně vzpomínám, odpovídali jsme před časem na vaše podobné, respektive totožné dotazy. Pervitin je rozhodně devastační droga, která ničí celý organizmus, tělo i psychiku. Odkud, z které strany potíže působí, se u jednotlivců může velmi lišit, co je však jisté, že dříve, nebo později, přijdou. To je realita života na drogách a obejít ji nelze.
Úvahy o psychické příčině nechme na chvíli stranou, i když je dost dobře možné, že může mít zásadní podíl.
Čemu však nerozumím je, že jste se dosud nenechala odborně vyšetřit, na urologické ambulanci, nebo oddělení a nesvěřila se do rukou specialisty. Nejspíš byste odpověď už dávno znala. My, ani nikdo jiný, takto na dálku, určit příčiny Vašich potíží, nedokážeme.
Nemusí jít zdaleka o ledviny, močový měchýř, prostatu, nebo zánět močových cest, ale že byste měla začít návštěvou urologa, je jisté. Úvahy, kterými se zabýváte a spekulujete, jsou zavádějící, nerelevantní a odpusťte, k ničemu.
Pokud (teď spekuluji já), urologové, žádnou příčinu, či onemocnění, nezjistí, přijde na řadu nutnost potíže konzultovat s adiktologem - psychiatrem, který Vám může pomoci, a to i v případě, že budete v užívání pokračovat.
Za mě, nebude od věci, udělat oba kroky zároveň, jinak se nepohnete z místa.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné odborné služby, které mají svého psychiatra - adiktologa, buď přímo v týmu, nebo v externí spolupráci, obratem pošleme.
Jak můžete kontakty na služby a zařízení, pro Vás především adiktologické ambulance, AT poradny a kontaktní centra, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit, s vlídným přijetím, respektem k životnímu stylu, který jste si vybrala a tomu, že jste dokázala sama přijít. Podpoří a pomohou Vám.
Znova apeluji na nutnost návštěvy lékaře.
Přeji Vám vše dobré, budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám odpověď k něčemu byla.
Hezké babí léto, Amrit Sen.