Vzdělání
adla
Dobrý den,
Příští rok se budu hlásit na sociální práce a dál bych se chtěla zaměřovat na práci s drogově závislými. Proto jsem Vás chtěla poprosit, kdyby jste měla chvilku čas mi napsat nějakou radu nebo na co přesně se zaměřit, případně jestli nemáte místo pro praxi či dobrovolnictví. S drogově závislými se v osobním životě potýkám již od puberty, většina mých přátel byla nebo stále ještě jsou závislými a vždycky jsem se snažila pomoct, ale až teď v posledním roce jsem přišla jak na to a že bez vzdělání to nepůjde. Moc si toho cením že se ozvete.
Děkuji a přeji příjemný víkend
S pozdravem Adéla H.xxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Adélo, dobrý den.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše Poradna zachovává anonymitu všech pisatelů.
Netuším kolik Vám je let. Vaše nadšení pomáhat závislým osobám je sice moc hezké, ale jde o psychicky náročnou práci a je nezbytné nejen vzdělání, ale i osobnostní předpoklad, celková odolnost proti stresu a zátěžovým situacím a celkové životní zkušenosti. Tato práce se především nedoporučuje hodně mladým lidem. Během studia například na VOŠ a VŠ student získá plno praktických zkušeností během praxí, které ke studiu patří, může do různých oborů a oblastí postupně pronikat a pak se pro konkrétní oblast rozhodnout.
V sociální sféře se pracuje s mnoha cílovými skupinami, možná by nebylo od věci začít u nějaké jiné (?), cílová skupina označuje okruh osob, pro které je sociální služba určena od dětí až po seniory...
Také netuším, kde žijete. Pokud byste měla zájem o dobrovolnickou činnost, bylo by třeba, abyste se spojila s konkrétním zařízením a zjistila si, zda a za jakých podmínek s dobrovolníky spolupracují atd.
Klidně ještě napište.
Mějte se zatím fajn, MK