Vstupní prohlídka
Tereza
Dobrý den. Dělají se při vstupních prohlídkách zdravotních sester toxikologické testy? Před čtyřmi dny jsem užila extázi a dnes mám přinést moč. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Terezo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Při vstupních prohlídkách se drogové testy běžně nedělají. Pokud ano, pak se souhlasem testovaného.
Jestli v případě, že by Vás testovali na přítomnost návykových látek, bude výsledek testu pozitivní, se může odvíjet od mnoha okolností.
Přítomnost MDMA - Extáze, se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči, maximálně 14 dní
Při občasném užívání, se testy negativizují cca do týdne
Detekce z krve 1 - 3 dny
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu, je obdobná, jako u testů ze vzorku krve.
Pokud máte v úmyslu v budoucnu MDMA užít, nebo užívat, doporučuji především opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Doporučuji tedy dbát na zásady bezpečnějšího užití.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Další věc je, že jako zdravotní sestra, budete mít odpovědnost nejen za Váš život a zdraví, ale i za příznivý vývoj léčby pacientů, odkázaných na Vaši poctivou péči.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto? Buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.