ucpaný nos po kokainu
Milos
Dobrý den, dal jsem si asi po 2 letech kokain do nosu a druhý den jsem měl nosní dírku zcela ucpanou. Kapal jsem si kapky (Nasivin) a pořád stejné. Teď je to již 3 týdny, byl jsem i na ORL jestli to nejsou dutiny a vše vypadá v pořádku (poslala mě na alergologii, jestli náhodou...). Bolí mě i čelo a hlava při smrkání a kýchání. Nemáte nějakou radu? 3 týdny se mi zdá již dlouhá doba...Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Miloši, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy a trápení, není se čemu divit. Odpusťte, ale pokud dosud ani lékaři, nezjistili objektivní příčinu Vašich potíží, tím méně, takto na dálku, přes komunikaci na síti, to dokážeme my.
Že potíže přetrvávají tak dlouho po jednorázovém (nebo několika jednorázových) užití kokainu, určitě není běžné. Ať už bylo šňupnutí, nebo šňupání kokainu, jejich prvotní příčinou, nebo jen nastartovalo, či prohloubilo potíže, na které jste měl z nejrůznějších důvodů "zaděláno", je správné, že je neberete na lehkou váhu. Vyloučit nelze ani psychosomatický projev, který rovněž může, ale také nemusí, s užitím kokainu souviset.
Co je však jisté, že Vám tělo i psychika, vyslaly jasnou zprávu o tom, že pro Vás kokain, případně drogy, jako takové, nejsou tím pravým. Nebudete li signál respektovat, může se dočkat i závažnějších potíží.
Nerad bych Vás strašil, ale nedávno jsem byl konfrontován s podobným příběhem člověka, respektive jeho velmi podobnými potížemi. Ještě déle, než u  Vás, několik měsíců, lékaři ani po nejrůznějších vyšetřeních, pravou příčinu potíží, nedokázali příčinu potíží odhalit. Až po výměně několika lékařů a vyšetřeních ve specializovaných zdravotnických pracovištích, mu diagnostikovali onkologické onemocnění, bylo však, bohužel, pozdě...
Je dost možné, že potíže, dříve, nebo později, samy odezní. Pro klid duše, bez zbytečné paniky, Vám tedy doporučuji, abyste udělal maximum pro co nejdůkladnější vyšetření.
Vraťme se ke kokainu, rizikům a problematice závislosti.
Neodpustím si přiložit několik užitečných odkazů, které nebude od věci, přečíst:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/59/1271/Kokain
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/kokain/
http://navykovelatky.cz/stimulacni-drogy/kokain/
https://www.extc.cz/kokain.html
http://www.priznaky-projevy.cz/zavislosti/ostatni-drogy/ucinky-uziti-kokainu-zavislost-na-kokainu-priznaky-projevy-symptomy
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/kokain.html
http://www.drogy.cz/kokain/kap-ucinky-kokainu.html
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku.
Držím palce, buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.