HIV-krevní test
václav
Dobrý den. Před 9 lety jsem měl orální pohlavní styk s jednou dívkou bez kondomu. Ona byla aktivní a já pasivní. S její vagínou jsem vůbec nepřišel do kontaktu. Až několik dní potom jsem se dozvěděl, že ta dívka bere všechny možné drogy, píchá si pervitin a taky se o ní říká, že má všechny nemoci co narkoman může mít.
Nejvíc jsem se bál HIV, ale říkal jsem si slinami se HIV nepřenáší.
Ale asi před půl rokem jsem četl článek, že určitá možnost přenosu HIV ústy existuje. Hlavně když ta osoba v ústech krvácí. A taky existuje přístroj na zjišťování HIV+ ze slin. Takže nějaká možnost nákazy přes ústa tady je.
Před týdnem jsem byl u svého praktického lékaře na preventivní prohlídce a on mi také bral krev (myslím, že 2 zkumavky). Když jsem si druhý den volal pro výsledky tak mi řekl, že mám vše v pořádku.
Já vím, že při tomto preventivním rozboru krve se krev netestuje na HIV. Ale i přesto. Kdybych se před 9 lety teoreticky nakazil HIV, je možné, že hodnoty mého krevního obrazu (leokocyty, lymfocyty, atd.) by byli v pořádku. Nebo by se HIV muselo už v krevním obraze nějak projevit. (našel jsem si, že HIV+ mají mimo jiné snížené leokocyty a lymfocyty)
Děkuji za odpověď na možná hloupou otázku. Děkuji. Měj te se.

Odpověděl: Amrit Sen
Václave, zdravím Vás,
díky za důvěru. Každý člověk je jedečně nastavený originál a průběh onemocnění se u jednotlivců může lišit.
Jak správně píšete, při běžné preventivní prohlídce, lékař zpravidla okolnost, jestli jste se nakazil HIV, syfilis, nebo "prodělal" žloutenky A, nebo B, případně, jestli máte chronickou žloutenku typu C, což jsou nemoci častěji se vyskytující mezi uživateli návykových látek, vůbec odhalit nemusí.
Proto Vám doporučuji se na zmíněné nemoci nechat otestovat. Možností je několik. Buď lékaři "kápnout božskou", svěřit mu příběh a obavy, a s jeho doporučením se nechat bezplatně otestovat, nebo se bez udání důvodu nechat laboratorně otestovat ve zdravotnickém zařízení, pak byste ale, za testy musel nemalou částku uhradit z vlastní kapsy.
Další možnost je zajít do nejbližšího kontaktního centra, kde Vás, pokud máte sebemenší zkušenost drogou, nebo drogami, ochotně bez problémů, na zmíněné nemoci, nebo minimálně na HIV, HCV (žloutenka typu C) a syfilis, otestují. Výsledek budete znát do 20 minut.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zajděte do moderního zdravotnického zařízení Remedis, kde Vás na všechny zmíněné nemoci, v hodinách k tomu určených, zdarma, bez objednání, laboratorně otestují:
Remedis s. r. o.
Vladimírova 10
140 00 Praha 4
Telefon: +420 226 216 200
Mobil: +420 601 560 541
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: ordinace@remedis.cz
http://www.remedis.cz/pracoviste/hepatologie/
Remedis má pracoviště s ordinací rovněž v Brně, kontakt najdete na stránkách, viz výše.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého větší města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby a zařízení, kde se můžete bezplatně otestovat, obratem pošleme.
Jak můžete, podle oblasti a typu zařízení, služby, které testují, najít sám, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Doporučuji Vám rovněž, podívat se na naše stráky, pro podrobnější informace k zmíněné problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Nepropadejte panice, nejspíš budete zdravý, ale pro klid duše, případně pro co nejčasnější zahájení léčby, se nechte určitě, co nejdříve otestovat.
Držím palce, Amrit Sen.