Jak probíhá test
ozzy
Dobrý den,
mohu se zeptat, jak probíhá test na přítomnost pervitinu v těle? Myslím v laboratořích nebo v nemocnici. Dělá se pouze z moči nebo se bere i krev? A pokud se testuje jen z moči, jak dlouho se přítomnost drogy v těle dá prokázat? A jestli se zkoumá i DNA moči?
Děkuji mnohokráte za odpověď
S pozdravem
ozzy

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
To závisí. Testování v laboratoři je podmíněno žádankou na vyšetření vyplněnou ošetřujícím/žádajícím lékařem. Podle toho jaké vyšetření si žádající lékař přeje se vybírá při konzultaci s toxikologem vhodný materiál - moč, krev, sliny, vlasy, smolka atd. Na tom jaký je materiál pak závisí i volba metody.
Jak dlouho je metamfetamin a jeho metabolit detekovatelný v moči závisí také na více faktorech. Jednak na čistotě vzorku drogy, ale také na velikosti dávky, na fyziologickém individuálním nastavení organizmu zlváště v metabolizmu a eliminačních pochodech, na zvolené metodě atd. Velmi obecně lze říci, že metamfetamin a jeho metabolit lze prokázat v moči přibližně po dobu týdne od posledního užití.
Nějak nerozumím proč se ptáte na DNA...
Stačí to takto?
Pokud byste potřeboval, prosím, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec