Marihuana
Daniel
Dobrý den,
Jmenuji se Daniel a je mi 15 let. Moje první zkušenost s marihuanou byla v lednu 2017. Tenkrát to se mnou nic moc neudělalo, akorát jsem se více smál. Dále jsem to zkusil v únoru a dubnu a výsledek byl tentýž. Na táboře v srpnu za mnou přišla kamarádka že má malé brko (1g) tak jsem si 3x potáhl a po 10 minutách to začalo... Měl jsem pocit že nikoho neznám, potom jsem si uvědomil, že jsem v realitě a tento pocit jako bych byl v cizí kůži pokračoval. Šel jsem se napít a najíst a spát. Po 3 hodinách jsem se vzbudil a bylo mi už fajn. Před 2 dny jsem jel s kamarády na chatu a kamarádka vzala brko (byla to asi silná tráva z moravy) a zase po 10 minutách jsem dostal zase ty pocity... když jsem sáhl na kliku jako by mi hořela ruka.. po hodině to zmizelo a začali jsme se normálně bavit a smát. Další den jsme jeli domů vlakem a poté mhd. V mhd zase začali ty pocity... opravdu to nechápu... ve vlaku a celou cestu na nádraží mi bylo fajn. Nicméně tyto pocity mě provázeli celou mojí směnu v práci (6 hodin). Myslel jsem že se z toho vyspím, ale provází mě to už jen občas i teď. Bojím se že zapomenu kdo jsem... ikdyž to je blbost... Už jsem kvůli tomu 4x brečel... Opravdu nevím co dál... Předem děkuji za odpověď.
Daniel

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Danieli,
děkuji za důvěru i za dotaz.
Bohužel vám nikdo dopředu neřekne, co se bude dít dál. Je možné, že se situaci uklidní a stavy, které popisujete zcela odezní a už se nikdy nevrátí. Stejně tak se může stát, že se vám stavy budou opakovaně vracet možná i po mnohem delší časové období, třeba i několik měsíců.
V případě, že se stavy vrací, někdy méně často, jindy naopak častěji, je dobré vyhledat odbornou pomoc. Pokud máte dobrý vztah s rodiči, pak by asi bylo dobré s nimi o celé věci promluvit a společně najít psychiatra-adiktologa, který by tyto stavy dokázal pomocí medikace zastavit. Rodiče z toho asi nebudou nadšeni, alespoň byste ale nebyl na celou věc sám a nemusel jim lhát. Vždycky je dobré mít někoho, komu se můžete svěřit. Jinak byste mohl zkusit najít nejbližší nízkoprahový klub, kde by si na vás udělali čas probrali možnosti, co dál. Co vy na to?
Rozhodnutí je na vás. Pokud byste stál o kontakty, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, nebo odkud jste.
Asi je jasné, že byste se do budoucna měl podobným experimentům vyhnout. Když opomenu trestní stránku celé věci, pak jste mladý, marihuana ovlivňuje vnímání i prožívání a navíc je průběh intoxikace velmi závislý na setu a settingu - tedy na tom, v jakém stavu, s jakým očekáváním (ale i obavami) a v jakém prostředí, společnosti a za jakých okolností ji užijete a co se s v průběhu intoxikace děje. Podle toho, jaké zkušenosti máte, bych se obávala, že by vám další užití přineslo nepříjemné zážitky.
Drží palce, aby se situace brzo vyřešila. A budu ráda, když se znovu ozvete.
S podzravem,
Gabriela Minařík.