neustálá chuť
martin
Dobry den, obracím se na vás s problémem, který řeším už snad půl roku. Je mi 19 let. Bral jsem drogy dva roky - konkretne především pervitin. Užival jsem hlavne nosem, zřídkakdy kouřil, a jednou aplikoval nitrožilně. Nitrožilní aplikace proběhla těsně před tím, než me okolnosti donutily s tím skoncovat. Samozřejmě se mi nitrožilni apl.libila, proto je pro mne zachranou, ze se na vsechno prislo a ja musel skončit. Skončil jsem kvuli rodine. Nechci je trapit a nechci vse ztratit. Byl jsem i u psychologa, ktery mi pomohl pochopit v čem je pro me třeba lepši byt čisty, že mi to ve spoustě situacich pomůže - už jen kvůli tomu že čistý vyjádřím své emoce. Ale co jsem si nechtěl přiznat jsou chutě. Myslím na drogu denně. Není den, kdy by mě nepopadla touha. At je mi skvěle nebo na nic, vzdy mi v hlave vyskoci myslenka \"bože jak ja bych si ted dal!\" sice si nedám, ale kolikrát se v práci zaseknu a myslím jen na tohle, nedokážu se zacít soustředit zpátky na práci a myslím jen na drogu. Jsem pak nervozni, chovám se k okolí hůř a v hlave si stale ličim jak si vše chystám a co bych ve stavu pod vlivem dělal, jak ty časy byvaly super atp... Co s tím mohu dělat? Da se to nejak přebít? Už jsem přemýšlel nad šnupacim tabakem, který by mi alespon pomohl zahnat chut něco tahat nosem... Proím vas o radu... Dekuji Martin

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši obtížnou situaci, dobře, že jste nakloněn ji rozumně a účinně řešit. Máte můj obdiv a respekt, že se držíte, nicméně potřebujete odbornou podporu a pomoc, dříve, než Vám dojdou síly k obraně.
Je moc fajn, že si uvědomujete, že je lepší být čistý, ale jak sám vidíte, k tomu, abyste dokázal nasadit závislosti ohlávku a spokojeně žil, to zdaleka nestačí.
Šňupacím tabákem craving, chutě, bažení, ať už ty zjevné, tím spíš ty záludnější, skryté, určitě nezaženete. Jak jsem psal, máte můj obdiv, že ještě odoláváte, přestože, teď se prosím nezlobte, jste na zápas s psychickou závislostí, téměř nevyzbrojen, a co se týče orientace v jejích metodách a úskocích, naprostým laikem.
Proto Vám doporučuji, co nejdříve vyhledal odbornou pomoc, dokud se držíte, tím spíše však, kdyby se Vám abstinenci nepodařilo udržet.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvte si co nejčasnější termín schůzky. Tyto služby jsou bezplattné a mohou být poskytovány i anonymně.
Nezůstávejte v krizové situaci sám. Máte, kromě odborníků, kteří jsou připraveni Vás podpořit, někoho blízkého, neuživatele návykových látek, se kterým můžete o Vašich pocitech a trýzni otevřeně hovořit? Zapátrejte a svěřte se.
Při osobním pohovoru s odborníky, krom toho, že se Vám uleví, se dozvíte, jak svízelnou situaci řešit. Jaké konkrétní kroky můžete podniknout, aby se Vám dařilo abstinenci držet, při minimalizaci útrap a rizik, jak být klidnější a pevnější v kramflecích. Seznámí Vás s metodami a technikami zvládání cravingu, také kudy ke spokojenějšímu životu.
Závislost je velmi záludný soupeř, ráda si počká, na situace, kdy je člověk snadnějším cílem, často "převlečená", za úplně jiné pocity, dokonce i za pocity vítězství. Dostat ji pod klidnou kontrolu, s přiměřeým nadhledem, vyžaduje poctivou aktivitu a soustředěné úsilí, je vždy během na delší trať.
Šance leží před Vámi, začněte jednat, déle setrvávat v trápení, by bylo zbytečné a velmi nebezpečné.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na odborníky v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat, podle oblasti a typu služby, sám, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat některou z našich služeb:
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Denní stacionář (DST) SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Zároveň Vám doporučuji, pokud to jen trochu půjde, napojit se na nejbližší skupinu NA - Anonymních narkomanů, svépomocného společenství uzdravujících se narkomanů, kterým se velmi úspěšně daří setrvávat v pokojné abstinenci: http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se Vaše situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.