Toxicka psychoza
Inga
Dakujwm Vam krasne za vasu reakciu na naa problem,viete ja som s scerou este nerozpravala o pripadnom leceni drogovej zavislost,ked sa jej pytam,co drogy,tak mi odpovie,ze uz nikdy,ze nechce ani vidiet,ale ako hovorim je atale v tej paychoze ,ona si mysli,ze uz je na lieceni,velmi spytuje svedomie,velmi sa tesi na to ,jedy pojde domov a bude len ,,chodit na prechadzky a viest siahodlhe hovory so mnou o tom,co zle prezila,,,....o elektrosokoch sa jej uplne bojim hovorit,asi by ju to tiez riadne sokovalo ,ja netusim ,jak mam s nou hovorit,casovo nic poriadne nestiham,kedze sa vsetko odohravalo vo avajciaraku a ja som musela na dialku zariadovat potrebne ,dokumenty,,,a sama pracujem v zahranici,nevie,co dalej ,ako hovorite skusim teda ,co najskor zavolat do nejakej tej poradne a musim zabranit tym sokom,mam jej teda o tom povedat?

Odpověděl: Amrit Sen
Paní Ingo, opět zdravím.
Situace, ve které jste se s dcerou ocitly, je svízelná, nicméně řešitelná. Pochopitelně ne mávnutím kouzelného proutku.
Že se dcera k dalšímu užívání drog staví v tuto chvíli odmítavě, je zcela pochopitelné, věřím, že to myslí zcela upřímně. Bohužel, v kontextu její drogové kariéry, by bylo naivní spoléhat na to, že má problém s drogami vyřešen, a že se jí podaří bez léčby závislosti, nebo podpory svépomocného společenství uzdravujících se závislých, případně obojího, dlouhodobě abstinovat.
Přesně z těch důvodů, o kterých píšete, jsem Vám poslal odkazy k vyhledání odborných služeb. Ať už se dcera rozhodne jakkoli, nemyslím to zle, bez ohledu na vývoj jejího stavu, potřebujete v tuto chvíli pomoc především Vy.
Znepokojuje mně, že věci, které spolu zkoušíme řešit, nemáte šanci uspokojivě konzultovat s jejím současným ošetřujícím týmem.
Kontakujte a konzultujte situaci s odborníky, ještě dalšího zařízení, než ve kterém se dcera nachází. Nezmínila jste ani, v jakém typu zařízení, se dcera léčí, nebo je v péči. Jasné je, že na psychiatrii, ale má zařízení i zkušené odborníky na závislost, běžně se závislými pacienty pracují?
Jak jsem zmínil, v tuto chvíli nemůže být jasné, jestli je současný stav Vaší dcery, v souvislosti s toxickou psychózou, pouze přechodný, nebo jestli se u ní rozvinulo psychické onemocnění.
Bývá problematické terapeuticky pracovat s pacienty s duální diagnózou (závislost na návykových látkách + psychické onemocnění), moderní psychiatrie, respektive zkušení psychiatři - adiktologové, také týmy v některých terapeutických komunitách, to umí.
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může pomáhat někomu dalšímu. Abyste dokázala být dceři i sobě užitečná, měla byste být pevnější v kramflecích. I v tom Vám konzultace pomůže. Jak jsem psal, dozvíte se, jak s dcerou komunikovat, jak podpořit její motivaci k pozitivním rozhodnutím a změnám, zároveň, jakým chybám byste se měla vyhnout. Také, jak ošetřit a opečovat sebe.
Po pravdě, nedokážu z naší komunikace rozpoznat, kde je zakopaný pes. Jestli jenom v dceři, v zařízení, kde se nachází, nebo ve Vás. Nejspíš nějak všude.
Na nic nečekejte, volejte a domluvte si co nejbližší termín osobní schůzky. Internetové i telefonní poradenství má své limity, není nad osobní pohovor.
Nic "moudřejšího" se ode mne, promiňte, v tuto chvíli nedozvíte. Jak a kde najít potřebné kontakty už víte. Předpokládám, že odkazy, týkající se užívaných drog a psychických poruch, souvisejících s jejich užíváním, Vám pomohly v zorientování.
Jak vést rozhovor s dcerou, týkající se drog, Vám může napovědět:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si Vy i dcera stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byly odpovědi užitečné.
Přeji Vám i dceři vše dobré,
Amrit Sen.