extaze
eve
Už po několikáte jsem užila extazi a narozdíl od svých přátel jsem vždy měla špatné stavy a to že jsem měla křeče,bylo mi na omdlení,měla jsem zimnici a prostě vůbec jsem se nebavila .Čím to může být způsobené?

Odpověděl: Amrit Sen
Eve, zdravim Vás.
Díky za důvěru, dobře že píšete. Ať už byly Vaše potíže, v souvislosti s užitím MDMA, způsobené, nebo podpořené čímkoli, je nasnadě, že Váš organizmus, tělo, ale zejména psychika, vyslala opakovaně jasný signál o tom, že pro Vás Extáze - MDMA, ale i drogy, jako takové, zejména psychostimulanty, halucinogeny a THC, nejsou tím pravým ořechovým.
To znamená, že nevezmete li tento signál vážně, počítejte s rizikem, že se můžete zbláznit, možná i nenávratně.
Každý člověk je jedinečně nastavený a drogy na něj mohou působit různě, také dopady užívání se mohou u jednotlivců lišit.
Podle všeho patříte k těm, kteří v sobě, z nejrůznějších důvodů, nosí předpoklady k psychickým poruchám. Ty se mohou díky užívání drog výrazněji projevit, pokud se tak nestalo už v minulosti, ještě před užíváním. Mohou se nastartovat, prohloubit, nebo rozvinout psychická onemocnění, jejichž léčba, může být velmi náročná. Může to dojít tak daleko, že se takto nemocný nemusí po zbytek života úplně uzdravit, i za předpokladu, že už nikdy psychotropní látku neužije.
Nechci Vás strašit, ale zvažte, jestli Vám za to podstoupení takových rizik, stojí.
Pokud i přesto hodláte riskovat, měla byste dbát na nejzákladnější pravidla pro snížení zdravotních, fyzických i psychických rizik, předejít dehydrataci, vyčerpání, předávkování, nebo nežádoucím interakcím s dalšími drogami.
MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada. Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a může končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě, vydatně se najíst a napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, včetně minerálů. Dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Zvýšené riziko, že se zblázníte, bude však u Vás přetrvávat po zbytek života, a to i v případě, že budete zdravá, fit, v dobré náladě, s "nejčistší" drogou v minimální dávce.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga Otevřít odkaz v novém okně
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html Otevřít odkaz v novém okně
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/ Otevřít odkaz v novém okně
Pokud by se Vám stalo, že popsané, podobné, nebo jakékoli potíže, budou přetrvávat v horizontu dní, nebo dokonce týdnů, od poslední intoxikace, neváhejte kontaktovat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa. Bude li třeba, pomůžeme Vás nasměrovat.
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.