Vysazení lexaurinu
Ivca
Dobrý den,prosím vás jak nejlépe vysadit lexaurin?Má lékařka ke které ztrácím důvěru mi jo píše již rok,nejdrive jsem ho brala denně asi 5 měs.ale jen max 2 nebo 3 mg pak jsem 3mesice brala jen nepravidelně spíše na noc 1.5 mg.Nyni ho chci vysadit již měsíc beru jen půlku 1.5mg týden jen čtvrtku,ale cítím se velmi unavená,není mě hlava a jsem litostiva,ale hlavně ta únava.Jeste užívám asi rok seropram10mg nejdříve 20 mg od brezna jen 10mg mám neustále pálení a brnění těla,má lékařka nad tím krůtí hlavou,moc děkuji za radu a odpověď,s pozdravem Ivca

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
jste na dobré cestě uplně vysadit Lexaurin a chválím, že Vám to takhle hezky jde, že jste se pro vysazení rozhodla. Už jste jenom malý krůček od kompletního vysazení, často právě ten poslední krok bývá nejtěžší.
Píšete, že jste posledné měsíce brala Lexaurin jenom na noc, tj. asi spíš na spaní, ale zároveň udáváte, že jste v poslední době hodně unavená. Pokud jste Lexaurin užívala na noc a ne přes den, únavu bych samotnému znížení Lexaurinu nepřipisovala, příčinou může být nekvalitní spánek, nebo únava může souviset s něčím uplně jiným. Jedná se opravdu o únavu, nebo je únava spojena taky s nechutí do činností,máte pocit, že se do všeho musíte nutit, cítíte pokles energie, musíte se přemáhat? To by byly spíš příznaky deprese, tj. poruchy nálady, která nemusí souviset s vysazením Lexaurinu.
Někteří lidi jsou hodně citiliví k antidepresivům a je těžký najít vhodný lék, který by nezpůsoboval vedlejší účinky. Brnění a pálení těla opravdu není typické pro Seropram, opět to může souviset s čímkoliv jiným včetně například poruchy nálady. Určitě by ale stálo za zvážení změnit antidepresivum, když Vám nevyhovuje. Existují antidepresiva, které jsou víc aktivující, existují antidepresiva naopak víc tlumící, zklidňující, působící spíš na úzkost atd. Zkuste se poradit s Vaší doktorkou, pokud nemáte uplně důvěru, můžete samozřejmě doktora změnit.
Určitě vydržte, už Vám chybí jenom malý krůček. Nemusíte znižovat po týdnu, když Vám není dobře, dejte si víc času, například dva týdny a pak opět znížit.
Můžete samozřejmě využít různé doplňky, například magnesium, vitamíny skupiny B, na noc například meduňkový čaj, přes den kafe nebo čaj, nebo nějaká lehčí aktivita. co Vám vyhovuje. Dejte si čas, dodržujte režim dne, pravidelná vyvážená strava taky hodně pomáhá.
Moc Vám držím palce,
s pozdravem
VP