V pasti z pika
Polapena pikem
Zdravím, mám jednu kamarádku, říkejme ji třeba Jiřina. Má problémy s pernikem, bere asi rok a četnost několikrát týdně nosem...aktualne je v situaci, že má kde bydlet, ale nepracuje, dělá jen brigády, kde si vydělá nějakou ubohou almuznu na zivoreni... S placením nájmu je na hraně a musím ji půjčovat.... Nebojím se že by mi to nevrátila, ale těch pár tisíc mi bude vracet nejspíš dlouho,protoze té brigadce taky nějak moc nedá..nedavno ji to nějakej srac, kterej doufám že chcipne v nejhorším způsobem s jejím svolením střelil a špatně, takže prý měla hodně napuchlou ruku a absces... Vyhodili ju z pracáku a zdravko si neplatí, takže prostě doufá že absces zmizí bez nějakých následků...coz se daří, ale po týdnu tam má furt bouli průměru tak 3cm...mimo to, že ji to střelil použitou jehlou a jí to nějak ubozacce zkurvene primitivní nedošlo, že je to třeba rizikové...je nespolehliva, nedochvilna a když ji chci vytáhnout ven, tak dojde o 5 hodin později, nebo se nějak trapně vymluvi.. Nemám možnost se sní potkat víckrát, jak o víkendu... Rozhodl jsem se, že peníze už ji nepucim, ať si uvědomí, že musí spoléhat na sebe a ne na posledních záchranu na mě. Nevím co dělat,v nějake poradne už byla, ale efekt nic moc...mám ji naprasit její matce, která s ní nebydlí a nepomůže ji, ale s trochou štěstí by ji možná nějak zrušila bydlení, o které stejně nejspíš přijde... Urychlil by se tak proces uspořádání priorit.... Možná... Další možnost, kterou zvazuju je zmlatit ji brutálním způsobem. Hodně mi na ni záleží, ale o verbální podporu a motivaci se snažím už tak půl roku a začínám toho mít dost, když nevidím žádný progres, spíš naopak... Paradox je, že díky ní jsem dostudoval vysokou, když ještě byla normální... Jsem už bezradnej a zvazuju ty nejhnusnejsi možnosti, ale třeba mi za to jednou podekuje. Bydlí kousek od Brna.... Pls, help , fakt mi už dochází sily

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
asi tušíte, že nic z toho, co vás trápí, nevyřešíme takhle přes internet. Mohu vás alesponň nasměrovat, kde hledat pomoc.
Pokud jde o Jiřinin absces můžete jí nabídnout zajít do brněnského kontaktního centra, kde by jí alespoň základně místo ošetřili a poradili co a jak dál.
Pokud jde o zdravotní pojištění, vyhazov z pracovního úřadu apod. bude hodně záležet na Jiřině. Pokud bude chtít situaci řešit, rádi jí v centru pomohou. Ale jak říkám - to bude záležet na Jiřině, nikoli na vás. Je dost možné, že přes všechny obtíže, které jí braní drog přináší, se jí vlastně nic měnit nebude chtít.
Za vztekem se často skrývá smutek a pocity bezmoci. Zmlácení nevidím jako řešení, ale rozumím tomu vzteku. To, že vám na kamarádce záleží nutně nemusí znamenat, že se necháte jejím braním ničit. Pokud jste ve stavu, kdy vám dochází síli a cítíte se vyčerpaný, pak je na místě se zastavit a zajít si o všem promluvit. Nabízím znovu kontaktní centrum v Brně, kde se věnují nejen těm lidem, kteří užívají drogy, ale i jejich blízkým.
Dává vám to takhle smysl? Služby těchto zařízení jsou zdarma, často i zcela anonymní. Stačí se dopředu objednat.
Kontaktní centrum v Brně
Vídeňská 3
639 00 Brno
Tel: +420 543 249 343
GSM: +420 775 889 919
(objednání na individuální konzultace)
email: kcentrum.br@podaneruce.cz
Pracovní doba:
Provozní doba: 9:00 - 17:00 (pracovní dny)
Kontaktní hodiny pro neobjednané klienty: 10:00 - 16:00
(pobyt v kontaktní místnosti, výměna/distribuce harm-reduction materiálu, zdravotní ošetření a řešení aktuálních zakázek)
Objednaní klienti: 9:00 - 10:00 a 16:00 - 17:00
(individuální poradenství, testování na infekční nemoci a asistence v navazujících službách)
Každou 1. středu v měsíci je zavřeno - sanitární den.
Pokud by bylo cokoli potřeba, napište znovu.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.