co dělat s dítětem 14 let, které bere léky jako drogu
Ataner
Prosím, co dělat s dítětem, které bere pravděpodobně xanax jako drogu, nebo kouří trávu ( nejsem si jistá). Schází se s partičkou, která toto provozuje. Její chování odpovídá náladám dětí, které fetují.
Děkuji, A

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Váš dotaz je velmi stručný, takže nezbývá než napsat pár obecných rad.
V první řadě je dobré s dítětem co nejotevřeněji mluvit o tom, jaké změny na něm viddíte, a to pokud možno bez výčitek a poučování. Sdělit mu, proč o něj máte strach. Pokusit se zjistit, co ho trápí a jestli ví, co všechno může znamenat užívání především léků typu Xanax.
Prázdniny jsou hodně výjimenčé období, záleží na tom, jaké má slečna plány, jestli se například podaří vytrhnout ji z prostředí party, kde se drogy berou. Za dva měsíc ese tak může změnit mnohé.
V každém případě bych doporučovala zajít se poradit osobně do některého z center, která poskytují pomoc roinám ohroženým závislostí. Tam byste mohla vše probrat podrobně a zvolit nejlepší strategii.
Pokud byste měla zájem, nabízím v Praze služby naší Poradny pro rodiče SANANIM, v Žitné 51, Praha 1. Je třeba se pouze telefonicky objednat na tel. 739 268 527, služby jsou bezplatné a když je třeba, tak i anonymní. Pokud by pro Vás Praha byla daleko, ráda Vám pošlu jiný kontakt, když napíšete město.