Šlégra a přítel
Mimon
Ahoj, můj přítel hulí marihuanu už 10 let (od zakladky). Dříve prý g na den teď cca 3 skla denně. On mi tvrdí, že závislý není, že je to jeho koníček a že je pořád stejny, ale když ho poprosim, aby si nedal, tak si stejně da a ještě je na mne naštvaný že ho omezují. Zároveň máme krásný vztah, ale díky trávě mi někdy probíhají myšlenky jestli se s ním narozejit, ač vím, že bych s ním chtěla strávit zbytek života, ale bojím se, že jednou bude jinej. Vidím, že po těch 10 letech hulení je chytrý a pracovitý, ale všude jen čtu same negativa na trávu. Myslíte že se nějak ještě změní chováním? Diky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Změn chování si nemusí blízký člověk všimnout, protože mohou probíhat postupně, pomaleji, než u jiných návykových látek. Každý člověk je jedinečně nastavený originál a drogy na něj mohou působit různě, podobně jako dopady užívání, se mohou u jednotlivců lišit. Že tak intenzivní a dlouhodobé užíváni, na člověka vliv mít bude, je však nesporné.
Nezlobte se, netuším, jak jste na tom s užíváním návykových látek Vy, protože, jestli sama nějaké užíváte, težko můžete kohokoli inspirovat, aby svůj náhled, chování a postoj, změnil.
Doporučuji Vám, poradit se a konzultovat situaci s odborníky, některého zařízení, které poskytuje bezplatné služby a poradenství, blízkým uživatelů návykových látek.
Nejlépe si telefonicky domluvte termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s partnerem komunikovat, jak se můžete pokusit přítele motivovat k pozitivním změnám, zároveň, jakých chyb byste se měla vyvarovat.
Nesejde na tom, jestli bude kontaktovat pracovníky adiktologické ambulace, AT poradny, kontaktního centra, nebo podobného zařízení, případně pražského Denního stacionáře SANANIM, který se, podobně jako další služby příbuzných organizací, specializuje na problematiku závislosti na marihuaně a drogách s obsahem THC.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na úvodní stránce naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte naši bezplatnou Poradnu pro rodiče a partnery:
Poradna pro rodiče a partnery (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Další kontakt pro Vás i přítele:
Denní stacionář (DST) SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
16.00 - 17.00 - rodičovské a partnerské konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Kdybyste se ještě potřebovala doptat, napište.
Přeji Vám i příteli vše dobré, hodně štěstí,
Amrit Sen.