Menstruace a drogy
Utekkla
Dobry den,
o vikendech si obcasne ujizdim na pervitinu a na akcich vzdy na extazi. Obcasne si i zahulim, jsem kuracka. Take beru prasky na bipolarni poruchu, na poruchu soustredeni. Je mozne, ze mi tahle kombinace vseho, muze pozastavit menstruaci? Dekuju.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
z Vašeho další dotazu mi vyplývá, že lékama, které užíváte snad myslíte Asentru a Stratteru, i když si nejsem uplně jistá, škoda že jste nebyla konkrétní.
Obecně, pozastavit menstruaci Vám může i Váš životní styl, stres, nedostatečná výživa, event. těhotenství, hormonální poruchy atd.
Co se drog týče, nejčastěji se vyskytuje zástava menstruace při užívání opiatů a u alkoholiček. Ale jakékoliv užívání návykových látek, spojené se životním stylem, kde zanedbáváte sama sebe, hubnete, stresujete se, nedostatečně se stravujete, chybí Vám důležité doplňky stravy, může mít za následek zástavu menstruace. Ze psychiatrických léků se může vyskytnout zástava menstruace při léčbě neuroleptiky, pokud se vyskytne jako nežádoucí účinek zvýšení hladiny prolaktinu.
Asentra a Stattrera obecně poruchy menstruačního cyklu nepůsobují.
Nedokážu Vám konkrétně odpovědět, chtělo by to navštívit gynekologa, pokud bude všechno v pořádku tak zamyslet se nad životním stylem, vysadit drogy a konzultovat ambulantného psychiatra.
Ze skušeností vyplývá, že když ženy začnou abstinovat, opět se jim obnoví menstruace.
S pozdravem,
VP