Jak pomoci
Gabka
Dobrý den, prosím o pomoc pro mého přítele. Jsem s ním skoro tři roky. Kdysi to byl člověk, který užíval drogy denně (pervitin). Nikdy ne jehlou. Ale šnupáním. Je mu 27 let, takže jeho závislost trvá 13 let. Od té doby, co lšíjsme se poznali, dokázal nemožné. Ještě nedokázal být úplně čistý, ale dokázal nevzít i 3 měsíce ( nejdelší doba). Možná si řeknete,že jsem si s tímto člověkem neměla nikdy začínat,ale já se zamilovala. Je pozorny k mým dětem, pracuje a je to úžasný člověk. Ale jen do okamžiku, kdy se to stane. Není to často, dokazal v tomhle smeru ujít obrovský kus cesty, snaží se. Ale tím, že to řešíme sami, asi nedokážeme, aby to zvládl úplně. V momentě, kdy se to stane, jsem v jeho očích úhlavní nepřítel, je paranoidní, má pocit,že ho podvádím, kde můžu, že ho takticky chci zničit. A přitom za normálního stavu je jiný, milující...obětavý...normálně pracující. Už si nevím rady, chtěla bych pro něj udělat to nejlepší a to by asi byla nějaká léčba. Tím, ze dokázal z každodenního užívání přejít na delší abstinenci, myslím, že má obrovskou šanci.Prosím moc o radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud se přítel v drogách "plácá" tak dlouho a stále se mu nedaří přestat, je buď možné, že se mu ve skutečnosti nechce - i když třeba říká něco jiného - nebo to prostě sám nedokáže. Není to totiž vůbec jednoduché. Pokud jde o druhý případ, máte pravdu, že léčba by byla jednoznačně nejlepší. Pokud by s ní tedy souhlasil, bylo by dobré, kdyby se zašel poradit někam do adiktologické ambulance nebo kontaktního centra, probral s nimi celou svoji anamnézu a společně by našli nejbhodnější zařízení, ať už ambulantní nebo pobytové. Pokud byste nevěděli, kam se v okolí obrátit, napište nejbližší město, zašlu Vám nějaké kontakty.