Problem subotex inekci pouzivani
Seodorakis4
Dobry den,chtela bich prosim pomoc, jestli bi to slo pouzivam subotex nitrozilne uz 8 mesicu mam maleho chlapecka a nevim prosim jak se toho zbavit hrozi mi ze muzu umrit pouzivani nitrozilne ze ano?? Casto bivam taki nemocna jako horecka a tak muzete mi prosim nak poradit? Nejhorsi je natom ze si vsecki mysli ze to beru pod jazik deni davka je 3 miligrami je to moc?? Dekuji predem z pozdravem seodorakis

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, starost o sebe i chlapečka, jsou zcela na místě. Nitrožilní aplikace, je nejnebezpečnější, devastující způsob, jak Subutex užívat.
Netuším, jestli máte Subutex legálně, či ne. V poznámce uvádíte nejbližší město v zahraničí. Také, že okolí má za to, že Subutex cucáte (legální substituce?).
Abych Vám mohl co nejlépe poradit, potřebuji vědět, jestli jste v substitučním programu, nebo si Subutex obstaráváte jinak.
Jestli jsou 3 mg moc, nebo málo, nemohu vědět. Neznám souvislosti Vašeho užívání, ani Vaší drogovou, či zdravotní anamnézu.
Nejspíš už nekojíte, což je v souvislosti s užíváním opioidů jedině dobře. U nitrožilního užívání, existuje riziko úmrtí při každé aplikaci. Intravenózní užívání Subutexu sebou nese řadu dalších rizik, jak bezprostředních, tak dlouhodobých.
Doporučuji Vám situaci konzultovat s odborníky. Jste li mimo kontakt se zařízením, jehož pracovníci poskytují bezplatné i anonymní služby uživatelům návykových látek, vyhledejte je a spojte se s nimi. Bát se nemusíte, získáte přijetí, užitečné informace, nikdo Vás nebude ani lustrovat, natož Vás přemlouvat, nebo do čehokoli nutit, s respektem k Vaší anonymitě a tajemství.
Když napíšete, ve kterém městě bydlíte, můžeme se pokusit pomoci Vám s nalezením kontaktů na nejbližší služby.
Nezůstávejte ve svém trápení sama, kromě kontaktu s odbornou službou, svojí starost proberte s někým z blízkým, komu věříte. Věřte, uleví se Vám.
Jak najít kontakty, podle oblasti a typu služby, na zařízení v Čechách, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Po zadání oblasti vyberte jako typ služby například Kontaktní centrum, Ambulantní program, AT poradna, nebo Substituční léčba.
Kontakty na zařízení, která poskytují služby pro uživatele návykových látek v Evropě, najdete na stránkách Evropského monitorovacího centra pro drogy a drogovou závislost:
EMCDDA - European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction:
http://www.emcdda.europa.eu/
EMCDDA provozuje na svých stránkách databázi EDDRA. Tam můžete vyhledat ověřené projekty a zařízení pro prevenci a léčbu drogové závislosti, včetně poskytovatelů substituční léčby v evropských zemích: http://www.emcdda.europa.eu/themes/best-practice/examples
Dále můžete kontaktovat Národní monitorovací střediska pro drogy a drogové závislosti (focal points, schwerpunkte), v Německu a požádat o doporučení vhodné organizace / zařízení a získat kontakty:
http://www.emcdda.europa.eu/publications/country-drug-reports/2017/germany
Případně se můžete podívat také do databáze neziskových organizací, které se věnují drogové problematice na webu Úřadu OSN pro drogy a kriminalitu, Tam najdete kontakty jak v Evropě, tak v Německu i jinde ve světě: http://www.unodc.org/unodc/index.html?ref=menutop
Užitečné odkazy nejen k problematice intravenózního užívání Subutexu:
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/53/subac-v-zile.html
Stačí zatím takto?
Určitě se ozvěte a napište, jsou cesty, jak Vám pomoci, pokud o to budete stát.
Přeji hodně štěstí, buďte na sebe i chlapečka, opatrná,
Amrit Sen.