závislost psychika
Linda
Dobrý den,syn mého přítele kouří marihuanu už 4roky.Máme podezření,že už jsou v tom i jiné drogy,protože mu pořád chybí peníze,má už i dluhy,jak u banky,tak u známých.Začíná mít psych.problémy,má zkažené zuby,pořád ho něco bolí.Jeden den se úplně psychicky zhroutil,nejdřív brečel,pak byl hysterický,pak,že se jde oběsit,že nemá žádné kamarády,a že pořád hubne.Doma nic nedělá,nic nezařídí,nic si nepamatuje,nemá žádné zájmy.myslím si,že by se měl začít léčit.Hospitalizovat do léčebny,kde samozřejmě nebude chtít jít dobrovolně,má 23 let.Můžete mi prosím nějak napovědět jak postupovat,kam se obrátit,čím začít nejdřív?Když on sám nechce vůbec nic.je to troska,která už ničí i nás.a my se musíme nějak bránit s přítelem.děkuji za odpověď Linda

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že je potřeba v takové situaci chránit i sebe. Většinou navíc, pokud začnete jasně vymezovat své hranice, pomůžete tím i jemu, protože zjistí, že takhle mu to už procházet nebude. Nejlepší by bylo, kdybyste s přítelem zašli do některé z poraden pro rodiny závislých a tam vše probrali podrobně. Není žádný obecný recept, je vždy potřeba zvážit situaci v konkrétní rodině.
Pokud je pro vás dostupná Praha, mohu Vám nabídnout služby naší Poradny pro rodiče Sananim (Žitná 51, Praha 1, tel. 739 268 527).
S pozdravem
Jana Žáková