Souhlas s léčbou u nezletilé
Uživatel
Dobrý den,
Sestře mé přítelkyně je 16 let a je silně závislá na pervitinu.
Chtěl bych se zeptat, zda by v případě nástupu do léčebny musela podepsat jako nezletilá nějáký souhlas (dobrovolně by to nepodepsala) ?
Snažíme se dokopat jeji rodiče aby s tím něco začli dělat ač z jejich strany je neochota k něčemu ji začít vychovávat - nechodí často do školy, krade věci moji přítelkyni, neštítí se ani vzít dobroty který koupím přítelkyni 1,5 roční dceři..a nechaj ji ať si dělá co chce takže velkej oříšek bude zpracovat rodiče, pro mne ale nejpodstatnější informace, zda nezletilá musí s léčbou souhlasit nebo ji tam můžou rodiče prostě šoupnout, léčbu klidně zaplatim sám... Děkuji za Vaši odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nezletilé dítě mohou do léčby dát rodiče. Problém je, že to nebývá moc úspěšné. Je totiž poměrně snadné chovat se v léčbě tak, že ji do dvou dnů vyhodí. Pak už je na řadě jedině diagnostický ústav. Mnohem lepší by tedy bylo získat rodiče k nějaké spolupráci, přescědčit je, že věci nemusí být tak jak jsou a že by měli začít se situací něco dělat. Mnoho se dá udělat i v domácím prostředí, hlavní je nedovolit dítěti, aby pro něj bylo braní pohodlné a snadné, což se asi děje.
nejlepší by bylo, kdyby se Vám pro začátek podařilo přesvědčit rodiče přítelkyně, aby - nejlépe společně s vámi dvěma - zašli do některé z poraden pro rodiče a příbuzné, kde byste si mohli vyjasnit, kdo jaký má na situaci pohled, jaké si kdo představuje (ne)řešení. Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, mohu Vám nabídnout naši Poradnu pro rodiče Sananim v Žitné ul. 51, Praha 1 (tel. 739 268 527).
S pozdravem Jana Žáková (Justinová)