beznaděj
allettee
Dobrý den, děkuji za odpověď. Teď by se spíš pomoc hodila jeho rodičům. Mají v péči jeho syna. Bydlí v rodinné domě a závislého syna již několikrát vyhodili, ale on se opětovně vrací dělá problémy. Policie ho vždy vykáže a za dvě hodiny je zpět. Je agresivní atd. Nehodlá se v žádném případě od nich hnout. Jak jsem psala, tak byl na metadonu z něhož ho před 14 dny vyrazili na 3 měsíce a on se vrátil zpět do starých kolejí, takže si nemyslím, že by teď chtěl pomáhat. Spíš bych potřebovala poradit, kam by se mohli obrátit jeho rodiče. Jestli existuje nějaké chráněné bydlení pro tyto lidi? A když už jsme u toho, jestli mi nemůžete poradit, jak s takto závislým komunikovat, aby si aspoň uvědomil, že má opět problém, protože jak začal teď brát, tak je celkem mimo. Snad moje dotazy dávají aspoň trochu smysl. Díky moc. Allettee

Odpověděl: Jakub Chudomel
Opět Vás zdravím,
díky za dotaz, rozumím složitosti situace. Být rodičem závislého člověka bývá obtížné a bolestné. Proto má SANANIM v Praze specializovanou Poradnu pro rodiče a rodinné příslušníky. Najdete ji na adrese Žitná 51, Praha 1. Telefon 284 824 234, nebo 739 268 527. Určitě kontakt rodičům předejte s doporučením, ať se do poradny objednají. Najdou zde odpovědi, podporu a inspiraci. Více se o zmíněné poradně můžete dočíst zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Otázka na komunikaci je důležitá. V případě akutní intoxikace bývá cílená komunikace neúspěšná, navíc akutně intoxikovaný člověk si buď vůbec nemusí pamatovat, co komu slíbil, nebo od koho co vyslechl. Efektivnější bývají situace, kdy závislý drogu nemá, může mu být špatně a je třeba přístupnější, ale vždy se může snažit s vámi manipulovat, nebo při odmítnutí být v krajním případě i nebezpečný. V kontaktu není třeba žádné přehnané lítosti, ale měl by dotyčný vědět a slyšet, že když se rozhodne se sebou něco dělat, jste připravena mu pomoci - třeba nějakou profesionální službu spolu s ním kontaktovat. Nedoporučuji vám odborníka suplovat, můžete způsobit více škody, nežli užitku.
Kdybyste potřebovala, napište. S pozdravem
J.Chudomel