Relaps
Peetra
Dobry den, jsem zavisla na pervitinu. Abstinovala jsem po leceni 4 roky. Nyni opet uzivam. opravdu hodne :-( denne.
potrebovala bych pomoct prekonat prvni tyden ... jako tenkrat a pak to zvladnu zase ambulantne. muzete mi poradit zda-li je moznost nekde v Usteckem kraji pozadat o detox? dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Petro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobře, že píšete a máte zájem náročnou situaci řešit. Rád bych Vás podpořil v úmyslu nasadit závislosti ohlávku.
Ze zkušeností z léčby můžete i nyní čerpat, že jste dokázala 4 roky abstinovat si zaslouží respekt.
Ujasněme si pojmy, jak situaci popisujete, nejde o relaps, tím je jednorázové "selhání", které, pokud je terapeuticky ošetřeno, nemusí hrát jen v neprospěch závislého. Recidiva, je naopak stav, kdy se závislý po relapsu "rozjede", setrvává a pokračuje v užívání, propadá se a zakotvuje v bludném kruhu více, než kdy před tím.
Co je teď i do budoucna nejdůležitější, abyste neopakovala stejné chyby, které Vás k recidivě dovedly. Také připustit, že nejste ta stejná Petra, jako tenkrát, a že mnoho součastných okolností je jiných.
To znamená, že detox sám o sobě, Vám stačit nebude, nejspíš ani ambulantní léčba. Pokud hodláte plýtvat časem, abyste si ozkoušela, že tudy cesta nevede, budiž. Povede li Vaše další prohra, zklamání a výčitky k tomu, že to příště zkusíte jinak a lépe, může Vám být i tato zkušenost užitečná. Nelze dvakrát vstoupit do jedné řeky, za mě si ji můžete odpustit.
Než začnete cokoli podnikat, kontaktujte telefonicky kterékoli zařízení v dosahu, které poskytuje bezplatné i anonymní služby uživatelům návykových látek a domluvte si termín schůzky. Případně kontaktujte odborníky, kteří Vás léčili.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak nejlépe ji řešit, při minimalizaci rizik a útrap. Získáte přijetí, pochopení, podporu a pomoc, užitečné informace "jak na to" a jakých chyb byste se měla vyvarovat. Půjde o zcela nezávazný rozhovor, zároveň si můžete vyjednat průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas. Případně konzultovala možnosti léčby, na kterou, pokud o ni budete stát, Vám odborníci pomohou se připravit. Zakázka bude jen a pouze na Vás. Nemáte co ztratit, můžete jen získat, odborníci ocení, že jste dokázala přijít sama.
Nenechávejte si své trápení pro sebe. Zkuste, kromě odborníků, o své situaci promluvit s někým blízkým, komu věříte, s kým se máte rádi, mimo komunitu uživatelů drog a závislých. Kromě pochopení a inspirace, se Vám určitě uleví.
Jsme v v dlouhodobém kontaktu s řadou klientů a klientek, jejichž příběhy se velmi podobaly Vašemu. Je pro nás vzpruhou a závislým inspirací, že žijí spokojený, šťastný život, v kvalitních partnerských, rodinných, přátelských, pracovních i studijních vztazích, s okolím, světem i k sobě samým. Úspěšně zvládají radosti a starosti všedních i nevšedních dnů, umí se bavit, radovat, plakat, rvát se i milovat.
Seberte všechnu kuráž a začněte jednat.
Kontakty:
Ambulantní léčba a poradenství
pro osoby ohrožené závislostním chováním White Light I, z. ú.
Pražská 166/47
400 01 Ústí nad Labem
Telefon: +420 725 874 363
E-mail a Skype: ambulance@wl1.cz
Web: http://www.wl1.cz
http://www.wl1.cz/alfront.html
Kontaktní centrum Drug Out Klub, z.s.
Velká Hradební 13/47
400 01 Ústí nad Labem
Telefon: +420 475 210 626, +420 475 211 483
E-mail: drugout@volny.cz
Web: www.drugout.cz
http://www.drugout.cz/kontaktni-centrum
Adiktologické ambulantní služby - léčba a doléčování osob se závislostí
Velká Hradební 13/47
400 01 Ústí nad Labem
Telefon: +420 475 210 626, +420 475 211 483
E-mail: drugout@volny.cz
Web: http://www.terapiezavislosti.cz/
AT ordinace, poradna a oddělení detoxifikace
při Masarykově nemocnici
Sociální péče 3316 /12A
401 13 Ústí nad Labem
Telefon: +420 477 113 137
Ústředna: +420 477 111 111
E-mail: info@mnul.cz
Web: http://www.kzcr.eu/cz/ul/pro-pacienty/zdravotnicka-pracoviste/psychiatrie
Kdybyste potřebovala najít kontakty v Ústeckém kraji, mimo Ústí, které by pro Vás mohly být blíž, rozklikněte odkaz Kontakty, vlevo na naší úvodní stránce. Tam se dozvíte, jak je, podle oblasti, města a typu služby, snadno najdete: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, hodně štěstí,
Amrit Sen.