Problem s matkou naseho syna
Ludan
Dobry den.Prosim o radu,moje byvala pritelkyne s kterou mam 18 mesicniho syna.Se zacala hodne stykat s clovekem o kterem jsem slysel ze uziva drogy a hraje automoty v hernach.K tomu jeji chovani presne sedi jak zde popisujete u lidi kteri uzivaji drogy.Syna ma v peci u svich rodicu pul roku a ja si ho beru jak jen toje mozne.Vlastne se stridame o vychovu s jeji matkou.Ktera mi zdelila ze se stara prevazne ona protoze jeho matka je stale pric z domova.A chova se jak chova a oni si nevi rady.Situaci chci okamzite resit jde mi hlavne a syna.Trikrat uz skoncila v nemocnici kdy zapila leky alkoholem.Matku jsem upozornil kdo to je ale bud tomu neveri nebo ji je to jedno nevim.To ze hraje automaty mi potvrdila sama jeji matka.Chtel bych mit syna u sebe pod kontrolou bojim se o meho i jeho budoucnost!Prosim o radu a jak nejlepe postupovat dekuji!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
ve chvíli, kdy jde v příběhu hlavně o malé dítě, je třeba být obzvlášť opatrný v tom, co budete podnikat. Zkusila bych nejprve celou situaci podrobně probrat s někým, kdo se orientuje v problematice drog a hráčství. Také by bylo dobré promluvit si na rovinu s bývalou přítelkyní a zeptat se jí, jak to do budoucna s péčí o syna vidí. Nepíšete, jak je nastavená péče soudem, bylo by ale asi možné uvažovat o její změně, pokud byste měl pocit, že je dítě v ohrožení. Než se do toho ale pustíte, zkuste zjistit co nejvíce informací a poradit se někde osobně. Zbytečnými tahanicemi byste totiž ublížil právě především dítěti.
Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se objednat k nám do Poradny pro rodiče a blízké Sananim (tel. 739 268 527, Žitná 51, Praha 1). Pokud by to pro Vás bylo daleko, napište nejbližší město, ráda Vám pošlu jiný kontakt.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)