pomoc dítěti
zuzana
Dobry den,máme problemy s dcerou 16 letlet. Minuly tyden nám utekla z domova,vse jsme nahlasili na policii,když se dcera nasla měla pozitivní test na drogy. Dcera s nami jako rodici vubec nekomunikuje popr.jen to nutné. Přes noc se nezdržuje doma,pres nase zakazy by pry stejně znova utekla. Doma krade peníze a jiné cenné věci. Její kamaradi jsou převažně drogově závislí. Se skolou i kurátorem jsme po celou dobu v kontaktu. Mame sepsany návrh na umístění do nápravného zarízení,které je možné až od září.Bohužel od tam může kdykoliv utéct. Máme velky strach,že pres prázdniny se nam dcera jestě víc odcizí a spadne do větších problému,ve kterých si myslíme je už nyní.Jsme v zoufalé situaci a nevíme jak dále postupovat. Dcera pochází z normalní rodiny a má jestě mladsí sestru. Jsme v kontaktu s pomocí PODANÉ RUCE kam by sme chtěli jezdit na sezení ale myslíme si,že dcera s námi nebude chtít jezdit. Děkuji za Vaši odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že jste udělali v dané situaci všechno, co jste mohli. Tedy kontaktovali jste veškerou pomoc, která je k dispozici. Teď jde jen o to správně pomoc nasměrovat a využít. Dcera pravděpodobně není v současné chvíli vůbec motivována k nějaké změně. To ale neznamená, že vy jako rodiče nemůžete něco změnit, co ji možná donutí. Proto bych netrvala na sezení společně s dcerou. Nabídněte jí to, buďte k ní otevření, sdělte jí, že jedete řešit společné problémy a najít společné řešení a jestli se chce na tom podílet, může. Pokud ne, je to její volba. Lepší než přivézt s sebou dítě, které je v naprostém odporu, je přijet sami a začít se zabývat situací bez něj. Třeba jí zvědavost a nastalé události nedají a připojí se časem. Tak to často bývá.
Přeji hodně sil!