jak vyabstinovat suboxan
monika
dobry den,pritel uziva asi pul roku suboxan,predtim uzival heroin do zily,prasky si dava pod jazyk.cely prasek ma asi tak na tyden.bere to po ctvrtkach a asi tak po 2-3 dnech.mysli si ze to uziva uz moc dlouho,jak se to ma vlastne uzivat.a jak z toho ma clovek vyskocit.je to skoro totez vyjma aplikace,jako kdyz bral heroin,je zavyslej.nemuze spat ma bolesti a neklid v rukach i nohach,ktere leky by mu mohli pomoct.moc dekuji za vasi odpoved a radu vubec.

Odpověděl: Amrit Sen
Moniko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost o přítele. Možná stojí za to zmínit, že "vyabstinování" samo o sobě nestačí k tomu, aby přítel "nasadil otěže" své závislosti. Může být ale jedním z prvních kroků...
Vysazování opioidů, ani substitučních léků, není při fyzické závislosti žádná legrace, ani procházka růžovým sadem. Zvládnutí psychické závislosti je však během na daleko delší trať. Naučit se rozumět sám sobě, lidem okolo a žít spokojený, šťastný život, je cílem léčby závislosti, považovaným za úzdravu. Přiblížit se k této metě, však vyžaduje čas, poctivé úsilí a práci na sobě.
Každý člověk je jedinečný originál, takže, odpusťte, jak Suboxone užívat a vysnižovat, takto na dálku doporučit nelze.
Proto Vašemu příteli doporučuji, aby postup osobně konzultoval s lékařem, psychiatrem - adiktologem. Předpokládám, že si Váš přítel obstarává Suboxone nelegálně, protože kdyby mu je předepisoval lékař ze substitučního programu, pak by odpovědi na položené otázky znal, měl by je z první, odborné ruky.
Další věc, kterou Váš přítel může udělat, je zajít do nejbližší, nebo kterékoli adiktolodické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra, kde mu zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak bezpečně vyabstinovat, při minimalizaci rizik a útrap, zároveň, co může udělat proto, aby se mu dařilo abstinenci od drog dlouhodobě udržet. Upozorní ho na chyby, kterých by se měl vyvarovat, poskytnou potřebné kontakty a další užitečné informace.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby, odborníky a zařízení v dosahu a okolí, obratem pošleme.
Vrátím se k Vám. Je na bíledni, že máte o přítele starost, ale že toho o závislosti, užívání drog a dalším, mnoho nevíte. Pro přítele by bylo daleko šťastnější, kdyby nám tyto otázky kladl a psal on. Bez jeho touhy, vůle a aktivity, se totiž nic k lepšímu změnit nemůže.
Co v tuto chvíli můžete udělat, sama za sebe Vy, je domluvit si telefonicky termín schůzky s odborníky některé služby, která pracuje s partnery uživatelů návykových látek. Dozvíte se, jak můžete podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám, jak s ním komunikovat. Také, co je vlastně pomoc, a co ne. Partneři závislých, často s nejlepšími úmysly, svojí chybně volenou podporou, umožňují partnerovo setrvávání v užívání, nebo dokonce, nevědomě podporují jeho propad do ještě hlubší závislosti.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nesejde na tom, jestli si podobně, jako Váš přítel (rovněž sám za sebe), promluvíte s pracovníky některého z kontaktních center, adiktologické ambulance, či AT poradny.
Jak kontakty na adiktologická zařízení a služby v ČR, podle oblasti a typu služby, můžete sama najít, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám (bez partnera), spojit se a konzultovat situaci s odborníky z naší specializované, bezplatné poradny pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Myslete a nezapomínejte na sebe, největší chybou by bylo, přestat žít svůj vlastní, žít život někoho jiného, dokonce s možnými následky, podobnými užívání drog.
Kdybyste se ještě potřebovala na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám i partnerovi, hodně štěstí,
Amrit Sen.