Smrkani krve
Jana
Dobrý den, jednou za čas užiju drogu, cca jednou za 14 dnů až měsíc. Včera jsem měla koks a dnes smrkam krev a nosní dírku mám stále znecitlivelou.
Přejde to? Nejsem pravidelný uživatel, tak si to smrkani krve nějak nedokážu vysvětlit. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Jano, zdravím Vás.
Nosní přepážka je chrupavčitý orgán, který dělí dutinu nosní na dvě části (nosní dírky). I laickým pohmatem lze zjistit, v jakém stavu se Vaše nosní přepážka právě nachází. V přední části se jedná čistě o chrupavku, pokud by byla poškozena, je pravděpodobné, že bude v těch asi místech volnější.
Nadměrná, ale i průběžná konzumace nosem (kokain/pervitin) způsobuje odumírání tkáně a tím postupné  poškozování. Může dojít až k její perforaci (protržení).
Během praxe jsem viděla mnoho zdevastovaných nosních přepážek, není to nic příjemného. Z nosu se uvolňují krvavé chuchvalce (odumřelé tkáně). Dalším příznakem je ucpaný nos jako při rýmě, samovolné krvácení, bolesti hlavy a další nepříjemné pocity. Pokud dojde k perforaci, většinou je pak nezbytný operativní zákrok, což není zrovna levná záležitost.
Zdravotní potíže se nedají zodpovědně zhodnotit přes internet. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem, MK