Testy na drogy na preventivní prohlídce
Anonym
Zdravím, zítra mám jít na preventivní 17-ti letou prohlídku, mám přinést i ranní moč. Mohou provádět i test na drogy? Drogu (extázi) jsem užila před třemi dny, tak mám obavy, že by to zjistili.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Při běžných lékařských prohlídkách, se přítomnost drog nezjišťuje, pokud k tomu není nějaký konkrétní důvod.
Pro Vaši orientaci, jak přibližně se dá Extáze prokázat - detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne - detekce z krve 1 - 3 dny.
Podotýkám, že jde pouze o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od frekvence a intenzity předešlého užívání, velikosti dávek a množství obsažených účinných látek. Také je důležitá individualita metabolismu.
Obsahem preventivních prohlídek dětí v 17 letech věku je:
a) doplnění sociální, rodinné a osobní anamnézy podle odstavce 5 písm. a), kontrola, popřípadě doplnění chybějícího očkování dítěte, v rozsahu stanoveném jiným právním předpisem,
b) zjištění hmotnosti a výšky dítěte, zjištění výškově-hmotnostního poměru a posouzení růstu dítěte podle růstových grafů z důvodu odhalení případné podvýživy, nadváhy či obezity,
c) kompletní fyzikální vyšetření, včetně prohlídky kůže,
d) vyšetření moče,
e) vyšetření krevního tlaku, pulzu,
f) vyšetření zraku,
g) vyšetření sluchu, řeči a hlasu,
h) vyšetření dutiny ústní a stavu chrupu včetně doporučení stomatologického vyšetření,
i) poučení o chráněném sexu, u dívek doporučení preventivního gynekologického vyšetření podle § 4,
j) zhodnocení rizik do dalšího života vyplývajících z rodinné i osobní anamnézy a vyjádření k pracovnímu, případně studijnímu zaměření; u osob zdravotně postižených vyjádření k omezení přípravy na pracovní uplatnění a k pracovní schopnosti a informování o možnosti požádat příslušný úřad práce o rozhodnutí, zda nejde o osobu zdravotně znevýhodněnou, podle jiného právního předpisu.
Jestli se na tento špás přijde nebo ne Vám bohužel neumím říct. Nedokážu odhadnout, jelikož netuším, zda například rodiče o Vašich experimentech ví nebo ne. Pokud by šlo o konkrétní testování drog, mohla by se přítomnost prokázat. Pokud půjde o běžné vyšetření, tak tam se přítomnost drog nezjišťuje.
Doporučuji opatrnost, experimenty s drogami dost často nekončí úplně dobře...
Mějte se hezky.
S pozdravem, MK