Psychóza
Lada
Dobrý den,před časem jsem zde pokládala dotaz ohledně syna který užíval pervitin a projevila se u něho toxická psychóza. Nakonec se námpodařilo dostat ho na léčení do Bohnic i když nedobrovolně právě pro tu psychózu. Týden byl na akutní péči kde pouze bral léky a jinak nic. Po týdnu ho přeližili na jiný pavilon kde mu již umožnili i spolené vycházky. Stále bral léky proti napětí a antipsychotika. Bohužel zažádal si o podpis dobrovolnosti což mu umožnili pak hned podepsal revers a odešel. Bez léků bez zprávy. Stále tvrdí,že to zvládne sám,ale lítá jen sem tam. Kloudná řeč s ním není, ještě stále má projevy ,že zamyká,vypíná si telefon apod. Už to není takové jako předtím ale je. Chtěla jsem abychom dojeli někam kde mu napíšou léky,ale už o tom nechce ani slyšet. Potřebuji aby začal chodit do práce neboť byl vyřazen z ÚP a musím mu hradit zdravotní pojištění. Pokud byl v léčebně dalo se s ním mluvit,ale teď to nějak nepobírá. Můžete mi poradit nějaký kontakt např. na Dobřany zda mají nějakou službu pro rodinné příslušníky aby mi porafili jak dál postupovat. Už to přestávám psychicky zvládat a mám dojem,že v té léčebně nakonec skončím já. Ještě by mne zajímalo zda ten jeho stav je vratný nebo zda tu psychózu už nelze vyléčit. Děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
k vyléčení toxické psychózy týden bohužel nemůže stačit. Dojde k určité stabilizaci, pak je ale třeba ještě několik měsíců psychiatrického dohledu, léčby, terapie. A pak nejlépe abstinence od drog, protože jinak hrozí - tak jako se to stalo Vašemu synovi - že se psychóza vrátí.
I v této fázi je jeho stav pravděpodobně léčitelný, i když přesnější prognózu by Vám spíše řekl jeho psychiatr nebo ošetřující lékař z PL Bohnice. Musel by ale především abstinovat.
Úplně chápu, že jste z jeho stavu vyčerpaná a že nevíte, jak dál. rozhodně by byla dobrá v tomto případě nějaká pomoc pro Vás. Pokud je pro Vás dostupná Praha, pak se můžete obrátit např. na naši Poradnu pro rodiče Sananim, kde je možné objednat se ke konzultaci na tel. 739 268 527.
Přeji hodně sil,
Jana Žáková (Justinová)