Dlouhodobý duševní stav
Vláďa
Mám problém nedávno jsem si dal jeden potah marihuany a od té doby (2 týdny ) pozoruju změny chování. Mám pocit jakoby bych byl podnapilý... Dělám věci jako normálně.. čistím si zuby, jezdím na kole, nebo se prostě procházím a jakoby to míň vnímám... Neprožívám okamžiky... Jinak paměť, uvažování mám v pořádku. Taky jsem si všiml, ldyž třeba jsem někde, kde se toho hodně děje, tak ztrácím přehled a rozbolí mě hlava. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Vláďo,
děkuji za dotaz.
Nevím, jak vám v tuhle chvíli odpovědět. Neznám dopodrobna veškeré okolnosti. Nejsem ani lékař. V praxi se nepotkávám s lidmi, kteří by po jednorázovém užití (jednom potahu) marihuany popisovaly takové problémy, o kterým mluvíte vy. Předpokládám, že jste dříve marihuanu neužíval a toto bylo jediné užití. Je to tak? Měl jste již dřívě nějaké podobné problémy? Užíváte nějaké léky?
Mezi nežádoucími účinky užívání marihuany se setkáte s termínem flashback - je to stav, kdy se cítíte, jakobyste drogu užil, aniž jste ji užil. Je to váš případ?
Marihuana je přeci jenom látka, která ovlivňuje lidskou psychiku. Možná se v tuhle chvíli "jenom" příliš soustředíte na vlastní prožívání a motáte se tak v úzkostném začarovaném kruhu. Mohlo se ale také stát, že u vás marihuana "otevřela" nějaká vrátka, která byla dosud zavřená. Pak by bylo dobré hledat odbornou pomoc osobně. Jde o to, aby se stav, který popisuje, nestal chronickým. Zastavit ho může například vhodně zvolená medikace. V takovém případě byste se měl obrátit na psychiatra-adiktologa. Víte, kde někoho takového hledat? Pokud ne, napište, jaká větší města jsou vám dobře dostupná a poslala bych vám kontakty. Služby bývají kryté zdravotním pojištěním a podléhají zákonu a zachování lékařského tajemství. Stačí se pouze objednat.
Budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí. A ať už se rozhodnete vyhledat odborníka nebo ne, přeji vám, aby se vše brzo srovnalo.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.