Zanedbaná prodělaná vážná nemoc
Marta33
Dobrý den, prosím pěkně o pomoc, už nevím, kam se obrátit, jsem zoufalá. Před 14 - ti lety jsem jedno léto užívala nitrožilně drogy, od té doby mám vleklé zdrav. problémy. Začalo to téměř ze dne na den tím, že jsem byla žlutá, vyrážkou pod prsy, bolestí žil na nohou, rukou, průjmy, teploty, abscesy v krku a boule na krku, kašel, ranní zvracení z kašle. Vše kromě abscesů v krku mi přetrvává dodnes. Poslední rok, dva mi natekl levý bok, tlačí mě tam, bolí mě na boku a pod žebry nalevo. Při dotyku. Cítím tlak za pravým okem atd. Jsem už HROZNĚ unavená, rychle vyčerpaná, zpocená. Je to pořád horší. Řešit jsem to začala až poslední rok, moje chyba. Urobilinogen, bilirubin a ketony v moči, krev v moči. Na rentgenu ani ultrazvuku mi nic nenašli. Jsem objednaná k revmatologovi, ale až ke konci roku. Těžko už zvládám chodit do práce, často marodím jakoby s chřipkou, na antibiotikách. Prosím, poraďte mi, jak mám postupovat. Vím, že mi asi nebudete moct pomoci. Žádám vás o cokoliv.

Odpověděl: Amrit Sen
Marto, zdravím Vás.
Nejsme lékaři, a ani ti, by na dálku, po internetu, nepoznali, co Vám je. Jediné, co Vám mohu doporučit, je lékaře opět vyhledat, zajít tam co nejdříve, a říci jim otevřeně o všech okolnostech, které by mohly s potížemi souviset. O všech...
Také Vám doporučuji se znova otestovat na nakažlivé nemoci, bezplatně v nejbližším, nebo kterémkoli jiném kontaktním centru pro uživatele návykových látek, případně pracovníky spádového terénního programu, nebo laboratorně, v některém ze specializovaných pracovišť.
Jak najdete, podle oblasti, kontaktní centra a terénní programy v dosahu, zjistíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Není čas na ostych, nebo sentiment, cení se a funguje upřímnost a otevřenost, nikdo Vám hlavu neutrhne, jedině tak máte umožníte lékařům stanovení správné diagnózy a příčiny Vašich potíží, stejně tak i případné zahájení léčby, zvýšíte naději a šanci na časnou úzdravu.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se zdarma a bez objednání, otestovat na HIV, syfilis, všechny žloutenky a další nemoci, včetně nenakažlivých, zde:
REMEDIS Klinika Praha
Vladimírova 10
140 00 Praha 4
Telefon: +420 226 216 200
Mobil: +420 601 560 541
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
S návštěvou lékaře neotálejte. Pokud nejste se spoluprací s Vašimi lékaři spokojená, konzultujte Váš stav s dalšími lékaři, nebo je vyměňte, máte na to ze zákona právo. Je docela možné, že Vaše současné zdravotní potíže, mohou mít í jinou, než somatickou příčinu. Nemyslím to zle, ale nebude od věci, když rovněž navštívíte psychiatra, nejlépe se zkušenostmi a znalostmi z oboru adiktologie, a svůj stav s ním zkonzultujete.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe i na ostatní, opatrná.
Přeji brzkou úlevu a uzdravení,
Amrit Sen.