Výroba efedrinu
Moony
Nejsem si příliš jistá správností svých informací ale přesto mi z nic pramení otázky.
Při výrobě pervitinu se užívá (užíval) efedrin. Lze si z volně dostupných surovin vyrobit vlastní efedrin? Nebo se z toho vždy vyjde pseudoefedrin?

Odpověděl: Amrit Sen
Moony, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Ano, při výrobě, tzv. "pravého" (levotočivého) pervitinu, se užíval efedrin. Nikoli pseudoefedrin, jako je tomu nyní. Respektive výsledný produkt z dnešních domácích varen, už není pervitin, ale v podstatě pseudopervitin. I pokud "vařiči", produkt "přetáčí" a chemickým procesem mění orientaci molekulových vazeb benzenového jádra, což ale u nás není zvykem, většina nelegálních výrobců ani nezná postup, je v nejlepším případě výsledkem směs levotočivého a pravotočivého pervitinu (pseudopervitinu), který má, co se intenzity a době účinku, do "pravého" (levotočivého), pervitinu, daleko. Z volně dostupných surovin si vlastní efedrin k výrobě, nevyrobíte. Že by se jednalo o závažné protiprávní jednání s trestní sazbou až na několik let nepodmíněně, nejspíš víte.
Stačí takto, proč se vlastně ptáte?
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.