Sháním kontakt na psychiatrii
Lenka
Dobrý den,
Prosím vás o pomoc.Můj bratr je 34let drogově závislí asi pervitin.Potřebuje pomoc psychiatra aby mu doporučil detox a následně léčbu.Jsme z Uherského Hradiště zlínský kraj.Tady ho nikde nechtějí přijat,žeprý se touto problematikou nezaobírají.Potřebuji poradit kontakt a popřípadě co dělat.Dekuji Lenka

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Lenko,
děkujeme za dotaz a projevenou důvěru. Je pěkné, že Vám není osud Vašeho bratra lhostejný.
Pokud je bratr rozhodnutý nastoupit do léčby závislosti a začít abstinovat, je postup přesně takový, jak píšete. Tedy nejdříve je třeba, aby absolvoval detox ve zdravotnickém zařízení, kde se tělo očistí od toxických látek a bratr bude pod lékařským dohledem, udělají mu různá vyšetření apod. Následně pak může pokračovat do navazující léčby buď v psychiatrické nemocnici (léčebně) nebo terapeutické komunitě.
Píšete správně i to, že některé detoxy mají jako podmínku k přijetí pacienta doporučení od psychiatra (příp. od praktického lékaře či kontaktního centra); některé detoxy doporučení nevyžadují - v těchto případech je možné tam rovnou zavolat a domluvit se na termínu nástupu.
Další věcí je, že některé z detoxů mají jako podmínku k přijetí to, aby měl pacient již předem domluvenou následnou léčbu v psychiatrické nemocnici či terapeutické komunitě. Opět to tak ale nemají všechny detoxy.
Ve vašem okolí se můžete obrátit na některého z těchto psychiatrů, kteří se specializují mimo jiného na práci s lidmi se závislostí:
Uherské Hradiště, Psychiatrická ordinace
Psychiatrická léčba
Vodní 13, Uherské Hradiště, 686 01
Tel.: 572540690
MUDr. Josef Kašpárek
Uherský Brod, Psychiatrická ambulance
Psychiatrická léčba
Partyzánů 2174, Uherský Brod, 688 01
Tel.: 572635262, 774223150
MUDr. Marcela Honová
Zlín, Psychiatrická ambulance Podané ruce s. r. o.
Psychiatrická léčba
Dlouhá 4215, Zlín, 760 01
Tel.: 577439190
MUDr. Martina Račinská
www: http://psychiatrie-zlin.webnode.cz/
Zlín, Psychiatrická ambulance
Zlínská poliklinika, a. s.
Psychiatrická léčba
tř. Tomáše Bati 3705, Zlín, 760 01
Tel.: 577645259
MUDr. Jiří Boháč
Zlín, Psychiatrická ambulance
Psychocentrum Zlín
AT ambulance
Osvoboditelů 91, Zlín, 760 01
Tel.: 577220634, 737038850
MUDr. Pavel Konečný
www: http://www.psychocentrumzlin.cz
Nejbližší detox Vašemu bydlišti bude pravděpodobně v Kroměříži:
Kroměříž, Psychiatrická nemocnice v Kroměříži
Detoxifikace
Havlíčkova 1265, Kroměříž, 767 40
Tel.: 573314218
prim. MUDr. Adéla Stoklasová
www: http://www.plkm.cz
Pokud by v Kroměříži byla příliš dlouhá čekací doba, můžete zkusit také detoxy v jiných městech, např. Olomouc či Brno, příp. se poradit s psychiatrem, ke kterému bratr půjde:
Olomouc, Klinika psychiatrie při Fakultní nemocnici Olomouc
Detoxifikace
I. P. Pavlova 6, Olomouc, 775 20
Tel.: 588443980
prof. MUDr. Ján Pavlov Praško, CSc.
www: http://www.fnol.cz
Olomouc, Středisko sekundární prevence a léčby závislostí při Vojenské nemocnici Olomouc
Detoxifikace
Sušilovo náměstí 5, Olomouc, 779 00
Tel.: 973 407 325
prim. MUDr. Zdeněk Faldyna
www: http://www.vnol.cz/index.php/cs/oddeleni/stredisko-sekundarni-prevence-a-lecby-zavislosti
Brno - Černovice, Psychiatrická léčebna
Detoxifikace
Húskova 2, Brno, 618 32
Tel.: 548123339
MUDr. Jiří Pokora
www: http://www.plbrno.cz
Brno, Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice v Bohunicích
Detoxifikace
Jihlavská 20, Brno, 635 00
Tel.: 532232302
MUDr. Oldřich Synek
www: http://www.fnbrno.cz
Pokud byste chtěla situaci kolem Vašeho bratra probrat ještě s někým dalším a nalézt odbornou podporu také pro sebe jako pro osobu pečující, můžete se objednat na konzultaci do kontaktního centra ve Vašem městě:
Uherské Hradiště, Kontaktní centrum v Uherském Hradišti
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Kontaktní centrum
Šromova 136, Uherské Hradiště, 686 01
Tel.: 777454795, 777916269
Mgr. Vladimír Kaška
www: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-charac-uherske-hradiste/
Je tedy potřeba obvolat tyto kontakty a zjistit, kde by bratra přijali. Zároveň se můžete objednat na konzultaci do kontaktního centra a pracovníci Vám pomohou se v procesu lépe zorientovat.
V případě dalších otázek neváhejte znovu napsat. Držíme Vám i Vašemu bratrovi palce.
S pozdravem
Jiří Tupý