Introvert a pervitin
Typek
Dobrý den
jsem normálně pracující člověk, ne v dělnické profesi... Občas nějaké drogy byly.. Jestli jsem měl za život 10 extázi, to je možná moc. Pak jsem měl období kokainu, díky němu jsem už trošku schopný mluvit s lidmi... Chtěl bych zkusit pervitin, očekávám od toho že mi to posune hranice v sociálním životě... Kvůli tomu, že nejsem moc komunikativní jsem ztratil už 2 práce... Pracovní pohovory jsou moji noční můrou, když pomalu nemůžu mluvit ani se svojí matkou... Zkousel jsem i naprosto od základu změnit život tím, že jsem odjel do Holandska... Bohužel to nevyšlo... Proto bych to chtěl zkusit touhle cestou :(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je fajn, že píšete, díky za zajímavý dotaz.
Posouvat sociální bariéry touto cestou je dost nerozum, promiňte. V samotném výsledku Vás s největší pravděpodobností sociální blok pod vlivem stimulantů polapí ještě více a odřízne od okolí, je to většinou jen otázka času...
Lidé na stimulačních drogách sice mohou vnímat v počátcích svých konzumací větší uvolnění, mizí bariéry, sebevědomí stoupne... Nicméně je to chvilková záležitost vyvolaná zcela nepřirozeným zásahem do lidského organismu včetně psychiky. Příjemné prožitky velmi záhy vystřídají silné emoční propady a postupně se život s drogou, potažmo závislostí stává pouhým utrpením. Nezdá se mi rozumné vrhat se do začarovaného kruhu problémů, které drogy sebou nesou. Velká většina těch, kteří se posléze snaží z drogové závislosti dostat, se shodují na tom, že jim tento způsob života přinášející sebou notnou dávku nemalých ztrát za to vůbec nestál. Nejenom, že devastují svá těla, psychickou odolnost, ale také ničí veškeré vztahy kolem sebe, rodiny a blízké okolí. Dále ve většině případů přichází o svá zaměstnání, nedokončují studia, což je po té pro další fungování v běžném životě dosti omezuje. Život s drogou je také o financích, mnohdy je závislý člověk okolnostmi přinucen dělat věci, které by nikdy normálně neudělal, například prostituce, páchání různých trestných činů atd. Myslím, že je to cesta, kde Vám v samotném důsledku asi moc dobře nebude a opravdu velmi těžce se z této cesty vrací zpět...
Pokud jste stále ve fázi rozhodování, doporučuji vše ještě řádně zvážit, i s důsledky. Možná by nebylo od věci vyhledat psychologa nebo psychoterapeuta, se kterým byste mohl otevřeně hovořit o svých potřebách. Možná byste postupně přišel na to, co Vám ve Vašem životě opravdu chybí, co Vás blokuje, z čeho máte úzkost atd... nalézt tak spokojenost jinak, bezpečněji a zdravěji.  Věřím, že by Vám terapeutická podpora velmi pomohla současné problémy řešit. Ráda Vám doporučím nějaké vhodné kontakty.
Rozhodně budu ráda, když dáte vědět, jak se vše s Vámi dál vyvíjí, ať už se rozhodnete jakkoliv.
Mějte se hezky.
S pozdravem, MK