Drogy
Daja
Dobrý den.Chci se zeptat na svého syna jak mu pomoci jestli je vůbec ještě možné.Od 17 let začal užívat drogy v 19 letech mu byla diagnostikováná schizofrenie .Psychiatrickou léčebnu,kde byl léčen navštívil jedenáckrát. Dnes je mu 33 let,pobíra invalidní důchod třetího stupně.Před pěti lety na podnět svého lékaře byl zbaven plně svépravnosti k právním úkonum.Před rokem se prováděl přezkum o vrácení svépravnosti,svépravnost mu vracena nebyla.Tak vzal svůj život do svých rukou,doma nám ukradné vše co unese a nakupuje si drogy.Ja jsem jeho opatrovníkem,už jsem na konci svých sil a nevím,kdo z nás to déle vydrží.Děkuji za radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takové příběhy bývají vždy velmi smutné a často působí bezvýchodně. Setkáváme se s nimi v poslední době bohužel v praxi čím dál častěji. Většinou se jen těžko a pomalu daří dotlačit uživatele a nemocného k tomu, aby něco změnili. Poměrně dobře se nám ale osvědčilo začít se starat právě o pečovatele, opatrovníky - tedy nejčastěji o rodiče, jako jste Vy. Proto, abyste našla v sobě sílu dál se situací bojovat a třeba i vybojovat lepší prostor pro sebe a lepší život pro syna, je třeba, abyste o sebe pečovala, hlavně o své duševní zdraví a rovnováhu. Velmi se osvědčuje jak individuální kontakt s terapeutem, tak rodičovská skupina, kde se potkáte s podobnými příběhy, jako je ten Váš.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Nabízí právě jak skupiny tak individuální (a párovou a rodinnou) terapii. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)